مسابقات جام جهانی فوتسال در حالی به اتمام رسید که شاید کارشناسان این رشته شانس کمی برای قهرمانی پرتغال قائل بودند اما این تیم با شکست آرژانتین به جمع قهرمانان تاریخ جام جهانی اضافه شد.

پرتغال انتقام ایران را در جام جهانی ۲۰۲۱ گرفت!

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال از روز ۲۱ شهریور به میزبانی کشور لیتوانی آغاز شد و روز ۱۱ مهر با قهرمانی تیم ملی پرتغال به پایان رسید.

این مسابقات در ۶ گروه چهار تیمی آغاز و در مجموع ۵۲ بازی تا تعیین قهرمان برگزار شد. تیم ملی فوتسال ایران که در گروه ششم این رقابت‌ها با آرژانتین، صربستان و آمریکا همگروه بود، با ثبت دو برد و یک باخت به عنوان تیم دوم صعود کرد.

مسیر تیم ملی فوتسال ایران برای رسیدن به مراحل بالاتر با دوم شدن در گروه آسان‌تر شد اما بازی با ازبکستان در مرحله یک هشتم و برد نزدیک و نفسگیر برابر این تیم زنگ خطر را برای شاگردان سیدمحمد ناظم الشریعه به صدا درآورد. در نهایت ایران که انتظار می‌رفت حداقل تا مرحله نیمه نهایی بالا برود، در مرحله یک چهارم به سد فولادی قزاقستان خورد و با قبول باخت برابر این حریفش، از مسابقات حذف شد.

در حالی که انتظار می رفت آرژانتین یا برزیل در این جام قهرمان شوند، در نهایت پرتغال شگفتی ساز شد و توانست با شکست تمامی رقیبان و بدون ثبت حتی یک باخت، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

نکته جالب توجه این است که پرتغال تا مسیر رسیدن به فینال با سه حریف ایران در همین رقابت ها روبرو شد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی تیم صربستان را شکست دادند، در مرحله نیمه نهایی قزاقستان را حذف کردند و در فینال هم آرژانتینی را شکست دادند که تیم کشورمان در مرحله گروهی به آن باخته بود.

برزیل که این دوره هم مثل دوره قبل جام جهانی از رسیدن به فینال بازمانده بود، همچنان با پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم جام جهانی است. اسپانیا با دو قهرمانی در رده بعدی است و آرژانتین و پرتغال هم هر کدام یک قهرمانی دارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.