رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با روند کاهشی بیماری پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان انجام گرفت.

۴۷ درصد زنجانی ها دو نوبت واکسینه شدند

به گزارش قدس آنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری  با اشاره به پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان گفت: واکسیناسیون در این هفته پرشور و  نشاط انجام شد و فرصت طلایی بوجود آمد تا با فروکش کردن موقت بیماری در عرض یکماه و نیم متمرکز بر گسترش و تعمیق واکسیناسیون شویم.
 پرویز  قزلباش در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص وضعیت تزریق واکسن در استان، با بیان اینکه  واکسیناسیون برای جمعیت هدف  در دوز اول نزدیک ۷۷ درصد است گفت: ۲۷۰ هزار نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند و  ۴۷ درصد  مردم استان   در دو دوز واکسینه  شده است.
 وی افزود: با توجه به اینکه بیماری با روند کندی به صورت تدریجی درحال کاهش است بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون در استان بود و براساس رفتارها و شرایط اجتماعی و عدم رعایت پروتکلها این تحلیل هست که در آبانماه و نیمه دوم آبان مشکلات جدی در شیوع مجدد بیماری را داشته باشیم و احتمال داردشروع بیماری با ورژنهای جدید باشد که هنوز در ایران تجربه نشده اند و ممکن است این ورژنها با شیوع و درصد درگیری بالا باشند و با روند موجود احتمال پیک ششم دور از انتظار نیست.
 قزلباش  با اعلام اینکه تاکنون ۸۹۱۵۷۹ دز واکسن در استان تزریق شده است تصریح کرد: بیش از ۶۲۱هزار نفر برای دز اول و برای بیش از ۲۷۱هزار نیز واکسیناسیون دز دوم انجام شده  است.
وی اضافه کرد: ۷۷درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده  اند و ۲۷ هزار نفر نیز در نوبت دوم واکسینه شده اند  و در کل برای ۴۷درصد از مردم استان واکسیناسیون در دو نوبت انجام شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.