دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال ۲۲ نفر از اهالی استان اردبیل به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ ۲۲ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، بهنام بهشتی اظهار کرد: عمده این افراد در گروه سنی جوان بودند که به دلیل مصرف انواع مواد مخدر جان خود را از دست داده و خانواده‌هایشان داغدار شدند.

وی با هشدار به کاهش سن اعتیاد در استان و افزایش معتادان تصریح کرد: باید با راهکارهای مناسب در جهت جلوگیری از اعتیاد جوانان و گرایش آنها به مصرف انواع مواد مخدر اقدامات و راهکارهای فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد تا زمینه سالم‌سازی فضای عمومی به وجود آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین دغدغه و نگرانی ما در کاهش سن اعتیاد گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی است که نه تنها مسئولان و خانواده‌ها بلکه اقشار مختلف جامعه را نیز نگران کرده است.

بهشتی از اعتیاد، خشونت و خیانت به عنوان سه عامل و عنصر از هم پاشیدگی خانواده‌ها در استان اردبیل یاد کرد و افزود: اصلی‌ترین عامل در این زمینه اعتیاد است که به تباهی خانواده‌ها منجر شده و بسیاری از جوانان، نوجوانان و اقشار جامعه را گرفتار خود کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱ هزار نفر در استان اردبیل در اولویت درمان و اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: با حمایت‌هایی که از سوی خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم انجام می‌شود، امیدواریم روز به روز به تعداد بهبودیافتگان اعتیاد افزوده شود.

بهشتی با بیان اینکه اشتغال و ایجاد سرگرمی‌های سالم بعد از بهبودی این افراد از دغدغه‌های جدی است، اضافه کرد: با تلاش دستگاه‌های استانی سعی بر این است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی و همچنین صدور گواهینامه‌های مرتبط افراد رها شده از دام اعتیاد بتوانند در چرخه اشتغال قرار گرفته و برای خود و خانواده‌هایشان تأمین معاش حلال کنند.

وی فعالیت ۱۱ کمپ بهبود اقامتی را در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: همه مراکز درمانی اجتماع محور، بازتوانی معتادان اعم از زنان و مردان و مراکز جامع درمانی سعی و تلاششان بر این است تا در کنار درمان معتادان و افراد گرفتار در دام اعتیاد به بهبود این افراد کمکی جدی داشته باشند.

بهشتی ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر از مناطق مختلف استان را یادآور شد و ادامه داد: تلاش بر این است تا بر محور مشارکت اجتماعی یاریگران زندگی و پیشگیری از اعتیاد گام‌های اساسی در سالم‌سازی فضای اجتماعی برداشته شده و به نوعی زمینه برای ارتقا وضعیت سلامتی افراد جامعه به ویژه گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان فراهم آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به مردم استان توصیه کرد که در صورت بروز مشکل در حوزه اعتیاد و گرفتار شدن عضوی از اعضای خانواده از طریق سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد مباحث خود را مطرح کرده و نسبت به دریافت پاسخ‌های علمی، کارشناسی و انجام این امور پیش قدم شوند.

منبع: مهر
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.