رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از آماده سازی ۲۳ پروژه کلیدی استان برای طرح در سفر رییس جمهور به استان خبر داد.

۲۳ پروژه کلیدی برای سفر "رییس جمهور" به کرمانشاه آماده کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله وفایی در جلسه امروز (۱۲مهر) شورای برنامه ریزی استان با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور به استان طی امسال، گفت: اگر چه تاریخ این سفر مشخص نیست، اما باید گزارش کار و پروژه هایی را برای این سفر آماده کنیم.

وفایی گفت: عمده پروژه‌هایی که در این زمینه آماده کرده ایم پروژه هایی است که بتواند در راستای تحقق هدفگذاری های صورت گرفته و رشد اقتصادی استان کمک کند.

این مسئول افزود: این پروژه ها در حوزه های زیرساختی و اقتصادی است که از جمله آنها می‌توان به اجرای زیرساخت پایانه‌های مرزی، بهسازی راه اصلی جوانرود، ثلاث باباجانی و شیخ صله، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاووشان، ایجاد زیرساخت شهرک های صنعتی، ایجاد زیرساخت شهرک های کشاورزی و تکمیل سدهای سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وفایی گفت: در سفر رئیس جمهور فرصت و ظرفیت طرح پروژه های متعدد نیست و تلاش ما این است که بتوانیم ۲۳ پروژه کلیدی که محرک رشد و توسعه برای استان است را در این سفر طرح کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی کشور در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: دولت رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی را برای امسال و رشد هشت درصدی را برای سال آینده هدف گذاری کرده و برای هر یک از استان ها نیز بصورت جداگانه هدفگذاری هایی تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس این هدفگذاری، استان کرمانشاه باید در سال جاری به رشد اقتصادی ۱.۷ درصدی و  سال آینده رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی برسد.

وفایی گفت: علاوه بر اینها هدفگذاری میزان رشد اقتصادی به تفکیک حوزه های کشاورزی، خدمات، صنعت و ... هم اعلام شده است.

این مسئول در خصوص امکان عملی شدن میزان رشد اقتصادی تعیین شده برای استان، گفت: تحقیقات و بررسی های بسیاری در این زمینه صورت گرفته  و با توجه به اسناد بالا دستی رسیدن به این میزان رشد امکان پذیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: چنانچه الزامات بودجه ای و غیربودجه ای و منابع اعتباری تامین شود، رسیدن به این میزان رشد امکان پذیر است.

وفایی گفت: اینطور نیست که بخواهیم عدد توهمی برای رشد اقتصادی استان مطرح کنیم و کارهای کارشناسی بسیاری صورت گرفته و در اعلام به دولت هم عنوان کردیم که اگر الزامات و منابع تامین شود، این رشد محقق خواهد شد.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه هم در این جلسه در خصوص لزوم واگذاری سوله استانداری به پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: این سوله متعلق به استانداری است و اگر حق استفاده از آن به پارک واگذار شود، زمینه استقرار هفت واحد کارگاهی واحدهای فناور و دانش بنیان در این سوله فراهم می شود.

در پایان این جلسه با موافقت شورای برنامه ریزی حق استفاده از سوله استانداری به پارک علم و فناوری کرمانشاه واگذار شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.