به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی- تبلیغی متعددی را برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته است.

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز رحلت حضرت رسول(ص)

به گزارش قدس آنلاین، ویژه برنامه‌های رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «پدر امت» امروز  از ساعت ۱۶:۵۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود.

ادامه برنامه‌های شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط مجید بنی فاطمه از ساعت ۱۸:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) دنبال خواهد شد که صوت و تصویر آن از طریق تلویزیون‌های پهن پیکر در صحن‌های حرم مطهر رضوی و از تلویزیون اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی پخش می‌شود.

ساعت ۲۰:۴۵ نیز حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در همین رواق پیرامون سیره پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخن خواهد پرداخت و حسن شالبافان نیز مرثیه‌خوان این برنامه خواهد بود.

ویژه برنامه‌های روز شهادت
ویژه برنامه سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) سه شنبه سیزدهم مهرماه از ساعت ۹:۱۵ با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین فیروزی‌نیا قرائت می‌شود و امیر عارف و حاج مهدی رسولی به مداحی و ذکر مصیبت خواهند پرداخت.

علاقمندان به محافل قرآنی نیز می‌توانند از ساعت ۱۳ در محل دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری حرم رضوی کلام وحی را به نیت هدیه به حضرت رسول(ص) زمزمه کنند.

در این روز همچنین صحن امام حسن مجتبی(ع) صحنه برگزاری مراسم عزاداری سبط اکبر پیامبر گرامی(ص) با عنوان «کریم اهل بیت (ع)» است که آیت الله خزاعی در این مراسم با موضوع سبک و سیره امام مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین به مناسبت شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) زیارت این امام مظلوم همراه با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) قرائت می‌شود.

مراسم شام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) نیز از ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

تبلیغ چهره به چهره ویژه کودکان و آموزش مفاهیم دینی و معرفتی در قالب شعر، بازی، قصه و نقاشی، برگزاری حلقه نور شامل گفتگوی صمیمانه و دورهمی مربیان با نوجوانان، پرسش و پاسخ و هم اندیشی با موضوع زیارت در صحن پیامبر اعظم(ص) از دیگر برنامه‌های فرهنگی_تبلیغی حرم مطهر رضوی در روز بیست و هشتم ماه صفر است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.