کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای منفی سه، بابارشانی منفی یک و دهگلان با صفر درجه سانتی گراد، سردترین نقاط استان بودند.

سراب شهرک با دمای منفی سه درجه سردترین نقطه کردستان بود

به گزارش قدس آنلاین، خبات قمری اظهار داشت: از امروز صبح به صورت میانگین حدود چهار درجه سانتی گراد دمای هوای استان کاهش یافته و در نقاط مرتفع و سردسیر دمای سطح خاک به زیر صفر درجه رسیده است.

وی با بیان اینکه در پی این کاهش دما، برآورد شده خسارت‌هایی نیز به محصولات کشاورزی و جالیزی وارد آمده باشد، افزود: پیش بینی می‌کنیم که شرایط یخبندان صبحگاهی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه داشته باشد، اما دماهای روزانه تغییرات آنچنانی ندارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سلین با ۳۴ درجه گرمترین دمای استان را داشت و دمای شهر سنندج نیز مابین ۶ و ۳۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی گفت: روز گذشته شاهد وزش باد شدید در استان بودیم که در دهگلان و دیواندره سرعت آن به ۲۳ متر بر ثانیه رسید و قروه و سقز نیز با ۲۱ و ۱۹ متر بر ثانیه در رده‌های بعدی قرار داشتند.

قمری ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که همچنان تا روز پنج شنبه بویژه در بعدازظهرها شاهد وزش باد قابل ملاحظه باشیم که موجب خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان خواهد شد.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه هفته جاری هم احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده و رشد پوشش ابر در مناطق جنوبی استان وجود دارد اما قابل ملاحظه نیست.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.