یک مقام ارشد سازمان ملل از امضای توافقنامه ای میان این سازمان با دولت بنگلادش بر سر تأمین نیازهای اولیه هزاران نفر از پناهجویان مسلمان روهینگیا که در بنگلادش به سر می‌برند خبر داد.

توافق سازمان ملل و بنگلادش درباره پناهجویان روهینگیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، یک مقام ارشد سازمان ملل از امضای توافقنامه ای میان این سازمان با دولت بنگلادش بر سر تأمین نیازهای اولیه هزاران نفر از پناهجویان مسلمان روهینگیا که در حال حاضر در جزیره‌ای واقع در خلیج بنگال مستقر هستند، خبر داد.

گفته می‌شود حدود ۱۹ هزار پناهجوی روهینگیایی که در زمان ریاست «آنگ سانگ سوچی» بر حزب حاکم میانمار به دلیل قتل عام مسلمانان به بنگلادش گریختند، هم اکنون در جزیره «باهاسن چَر» واقع در خلیج بنگال به سر می‌برند؛ جزیره‌ای که در معرض طوفان‌های خطرناک و سیل قرار دارد.

گفته می‌شود هم اکنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری پناهجویان روهینگیا در بنگلادش به سر می‌برند.

اکنون شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از امضای توافقنامه با دولت بنگلادش و همکاری نزدیک با این کشور بر سر نگهداری از پناهجویان و تأمین نیازهای اولیه آنها خبر داده است.

در همین حال، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این (توافق) بخش‌های اصلی نیازهای مربوط به آموزش، مهارت آموزی و بهداشت را پوشش خواهد داد که همه اینها به پناهجویان کمک خواهند کرد تا با شرایط بهتری در جزیره یاد شده زندگی کرده و برای بازگشت پایدار به میانمار آماده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.