افتخارآفرینی فرنگی کاران کشورمان در عرصه های جهانی روزهای سرد پاییزی را حسابی برای ما گرم کرده است.

از یلان مازندران تا شیران شیراز

طلای ساروی در ۹۷ کیلوی دنیا پس از دو برنز محمدعلی گرایی(از شیراز) در ۷۷ کیلو و پژمان پشتام در ۸۲ کیلو حسابی چسبید. یل مازندرانی در فینال در مبارزه ای حساب شده توانست حریف مجاری خود را ۳بر یک شکست دهد و اولین طلا را برای ایران به ارمغان آورد. ساروی پیش از این در دور مقدماتی این وزن در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را ۹ بر یک برد و در نیمه نهایی نیز مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

تاریخ‌سازی یوسفی

اما در ادامه رقابت‌های سه وزن دوم علی اکبر یوسفی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا در دیدار فینال مقابل زورابی گدخاری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کرد. کشتی گیر روس در تایم دوم نای مبارزه نداشت و یوسفی با آمادگی بدنی خوب بارها موفق شد حریف را به بیرون تشک ببرد و امتیاز بگیرد. کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن تاکنون موفق به حضور در فینال رقابت های قهرمانی جهان نشده و یوسفی پیش از این با صعود به فینال به عنوان اولین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران نام گرفت که راهی فینال رقابت های قهرمانی جهان شده بود. پیش از این تنها بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال برنز جهان در سنگین وزن شده بود.

غرش شیران شیراز

محمدرضا گرایی در قامت قهرمان المپیک در جام جهانی هم توفان به پا کرد و با کشتی های پرحادثه و جانانه به فینال رفت تا برای طلا سرشاخ شود.در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن کشتی گرفت. قهرمان شیرازی در حالی که ۶ بر یک عقب بود موفق شد با ضربه فنی حریفش را شکست دهد تا راهی یک چهارم نهایی شود. این ملی‌پوش کشورمان در این مرحله در سرشاخ با جعفروف از آذربایجان با عملکردی فوق العاده با نتیجه ۱۰  بر صفر حریفش را مغلوب کرد.گرایی در نیمه‌نهایی با راماز زویدزه از گرجستان مبارزه کرد که با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد. در دیدار نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم هم میثم دلخانی برابر طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان قرار گرفت که قهرمان شیرازی در خاک توانست با اجرای دو بارانداز و یک سالتوبارانداز زیبا، کشتی را ۹ بر صفر کند و به فینال برسد. بدین ترتیب امروز میثم دلخانی برای کسب مدال طلا به مصاف لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان می رود. مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در سه وزن دوم بود که از دور رقابت‌ها حذف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.