مدیرکل گمرک ایلام گفت: اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص تعطیلی مرز بین المللی مهران طی روزهای گذشته به تجار و بازرگانان انجام شده است.

تعطیلی موقت مرز مهران از قبل به بازرگانان اطلاع داده شده بود

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله غلامی از ادامه بسته بودن مرز مهران خبر داد و گفت: مرز مهران از روز گذشته تا امروز به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی کشور عراق بسته‌ و از روزهای قبل اطلاع رسانی‌ها در این باره انجام شده است بنابراین تجار و بازرگانان اصولا نباید با مشکل روبرو شده باشند.

مدیر کل گمرک استان ایلام با بیان این‌که مرز بین‌المللی مهران از روز دوشنبه بازگشایی می‌شود تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص این تعطیلی‌ از روزهای گذشته به تمامی بازرگانان و تجار انجام‌شده است و با توجه به این اطلاع رسانی‌ها مشکلی برای تجار و بازرگانان ایجاد نشده و خوشبختانه خبری از تجمع خودروها یا معطلی بار در محوطه گمرک نیست.

غلامی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۶۶ میلیون دلار کالا معادل ۹۱۴ هزار تن از مرز مهران به عراق صادر شده است افزود: صادرات کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۵۵ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرکات استان ایلام عمده کالاهای صادراتی از این مرز را کاشی، سرامیک، آهن آلان، محصولات فلزی، محصولات پلاستکی، تره بار و میوه و ... عنوان کرد و گفت: بیشترین صادرات از مرز مهران به کشور عراق مربوط به تره‌بار است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.