حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی مشهد مقدس گفت: این مسابقات و سایر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گامی در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری است.

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در رابطه با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان سفری که در تاریخ ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالی داشتند، اظهار کرد: معظم‌له در بخشی از سخنان خود فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید».

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نزدیک به یک دهه از سخنان پربار و تاکیدی که معظم‌له نسبت به فعالیت‌های کانون‌ها داشتند می‌گذرد و در این سال‌ها شاهد پیشرفت و تعالی قابل توجهی در راستای لبیک به منویات رهبری در عرصه فعالیتی کانون‌ها هستیم و امروز شکل‌گیری بیش از ۲۶ هزار کانون در مساجد سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی و مرزی با تاکید بر گسترش و ارتقای سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان بر محور مباحث دینی، در واقع لبیک به بیاناتی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به کانون های مساجد بیان فرمودند.

ارزانی گفت: امروز با توجه به روند واکسیناسیون و کمرنگ شدن کرونا در جامعه، فعالیت‌ها و اهداف کانون‌های مساجد در قالب‌های مختلفی بروز و ظهور یافتند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات مدهامتان اشاره داشت که با شرکت ۱۰۰ نفر از برگزیدگان راه یافته به فینال در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این افراد از استان‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف گرد هم آمده و در قالب فینال چهاردهمین دوره به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ کل، اذان حضور می‌یابند و برگزیدگان هر رشته همزمان با اختتامیه مسابقات اعلام می شود.

وی افزود: مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود و از آنجایی که در حال حاضر امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقدور است، در نتیجه برگزیده استان‌ها به صورت حضوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ارزانی در ادامه به فعالیت‌های دیگر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: پس از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره کانون‌ها، فعالیت‌های ستاد رنگ و بوی متفاوتی یافته و بیش از پیش و البته در عرصه‌های متنوع‌تری گسترش یافت. برای مثال راه‌اندازی کتابخانه‌های مسجدی در نقاط مختلف کشور و شناسنامه‌دار شدن کتابداران، تکمیل بانک اطلاعاتی کتابخانه‌ها، برگزاری طرح‌ها و مسابقات مختلف کتاب از جمله «شنبه‌های کتاب» که با تمرکز بر معرفی هفتگی یک اثر در مسجد برگزار شد؛ از جمله اتفاقاتی است که در حوزه کتاب در این سال‌ها به ثمر نشسته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.