مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی از کشف ۲۶۴ تخلف زیست محیطی طی سال جاری در این استان خبر داد.

کشف ۲۶۴ تخلف زیست محیطی طی سال جاری در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، اله پور  گفت: در شش ماهه نخست سال جاری علاوه بر موارد ذکر شده ۷۴ اخطاریه زیست محیطی نیز صادر گردیده است.
وی افزود: در این مدت ۳۱۱ متخلف دستگیر شدند و همچنین ۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز و یا سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شد.
همچنین بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی از جمله تخلفات زیست محیطی صورت گرفته طی یک سال گذشته می توان به کشف ۲۰ فقره شکار غیرمجاز مربوط به چهارپایان، ۱۱ فقره زنده گیری غیرمجاز پرندگان، ۱۰ فقره مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان، ۱۰ مورد مربوط به زنده گیری حیوانات وحشی، سه فقره تخلف صید غیر مجاز آبزیان و ۵ مورد نیز مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بوده است.  

 اله پور تصریح کرد: علاوه بر این موارد،   ۴۲ مورد آلودگی زیست محیطی و ۲۰۸ مورد تعلیف غیر مجاز دام کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهارکرد: در شش ماهه نخست امسال با توجه به خشکسالی شدید، حدود ۱۰ هکتار از مناطق تحت مدیریت در چهار مورد دچار آتش سوزی شده که خوشبختانه با حضور به موقع  محیط بانان و نیروهای مردمی مهار شد.
 وی با بیان اینکه پس از چند سال، در سال جاری حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت مشاهده و مستند شده، افزود: خرید حقوق عرفی ۷۱۷ واحد دامی در قالب ۸ پروانه چرای دام در منطقه میاندشت از جمله اقداماتی است که این اداره کل در جهت امنیت منطقه میاندشت برای زیست گونه با ارزش یوزپلنگ انجام داده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.