نبرد با چشم بادامی‌های کره‌ای همیشه برای ما توأم با خاطرات تلخ و شیرین زیادی بوده است. در واقع نبرد ایران و کره جنوبی را می توان نبرد سنتی آسیا دانست که در مقاطع مختلف با حاشیه‌ها و جنجال‌هایی همراه بوده که بر هیجان و زیبایی‌هایش افزوده است.

نبرد یوزها و ببرها در سکوت

خاطرات خوش ما از این بازی به پیروزی ۶ تایی و تک گل قوچان‌نژاد و تعظیم چندسال اخیر آن‌ها مقابلمان ختم نمی شود. برای ما عبور از کره در هر شرایطی یعنی گذر از سد بزرگ آسیایی.

امشب هم در آزادی شکست دادن این تیم یعنی رسیدن به پشت درهای جام جهانی. تیم ملی در صورت کسب سه امتیاز این بازی حساس در صدر جدول با ۱۲ امتیاز یک تازی می کند و بعید است در بازی‌های بعدی کسی به گرد یوزهای ایرانی هم برسد.

تیم اسکوچیچ نشان داده با اتکا به ستاره‌های اروپایی اش در انجام کارهای بزرگ ناتوان نیست و می تواند کار را درآورد.

پیروزی بر امارات اگرچه با انتقادهایی در شیوه بازی تیم ملی همراه بود اما اعتماد به نفس تیمی را بالاتر برد و ضعف‌های دفاعی تیم ملی را بهتر برای کادر فنی عیان کرد.

اسکوچیچ درباره انتقادات نسبت به بازی تیم ملی با وجود پیروزی‌های پیاپی گفت: دقیقاً نمی‌دانم انتظارات هواداران چیست اما بازی خوبی مقابل امارات در آن آب و هوا انجام دادیم و پیروز شدیم. ما فقط می توانم با پیروزی جواب همه را بدهیم. ممکن است این انتقادات به این خاطر باشد که خیلی‌ها دوست دارند این جایگاه را به عنوان سرمربی در اختیار داشته باشند، اما باید به این افراد بگویم که زمان مناسبی را برای این انتقادات انتخاب نکرده‌اند و باید منتظر زمان دیگری باشند.

اما آنچه کاملاً واضح است اینکه بازی با کره که در تهران و بدون تماشاگر و VAR هم هست جای اشتباه و سهل‌انگاری‌های بازی با امارات نیست؛ چون بازیکنان کره نسبت به سایر تیم‌های آسیایی نگرش حرفه‌ای‌تری دارند و فرصت طلب ترند.

این نکته را اسکوچیچ در پاسخ به پرسش خبرنگار کره جنوبی درباره اینکه چه بازیکنی از کره را برابر ایران خطرناک می‌داند به خوبی اذعان کرد:«همه کره ای‌ها فرصت طلبند ولی به نظرم سون بازیکن خطرناک‌تری است که می‌تواند در هر لحظه خطرناک باشد و نتیجه را به سود تیم خود تغییر دهد».

کره مدت‌هاست مقابل ما به خصوص در آزادی توفیقی نداشته و همین کفه ترازو را از نظر روانی به نفع ما سنگین‌تر می کند.

سرمربی کره جنوبی درباره طلسم پیروز نشدن کره مقابل ایران عنوان کرد: ما به گذشته و طلسم شکست ندادن ایران کاری نداریم، ایران هم این موضوع را می داند و این بازی جدا از بازی‌های گذشته است. ایران تیم بسیار خوب و بازیکنانی عالی دارد. سازماندهی این تیم بی‌نقص است و با روش خوبی بازی می‌کند. ایران بازیکنان با تجربه و با کیفیتی دارد ولی ما هم بازیکنان حرفه‌ای داریم. فکر می‌کنم با حضور بازیکنان بزرگ و با تجربه در این دو تیم، بازی خوبی برگزار شود. بدون شک بازی مقابل ایران برای ما چالش بزرگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.