مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از آزادسازی و رفع تصرف بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این استان در نیمه نخست اول امسال خبر داد.

آزادسازی ۳۰ هکتار تصرف غیرقانونی حریم رودخانه‌ها در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمدرضا صادقی‌فرد با تأکید بر حفظ حرایم رودخانه‌ها، اظهار کرد:در نیمه نخست امسال  بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این استان آزادسازی و رفع تصرف شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ابراز کرد: تمام آزادسازی‌ها با حضور نمایندگان دادستان، کارشناسان گروه رودخانه‌های امور منابع آب شهرستان‌ها، گروه‌های گشت و بازرسی رودخانه‌ها در حضور یگان امداد و نیروی انتظامی انجام‌گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه رودخانه‌ها و منابع آبی نعمت خدادادی و متعلق به تمام مردم و حق عامه و آیندگان هستند، شرکت آب منطقه‌ای با حمایت قاطع دستگاه قضایی تمام تلاش خود را جهت صیانت از انفال عمومی و جلوگیری از دست‌درازی به حریم، بستر مجاری آبی و رودخانه‌ها بکار گرفته است و در این مسیر با تمامی متخلفان بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

صادقی‌فرد بابیان اینکه هیچ مرجعی حق دادن پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد، تصریح کرد: لازم است شهروندان قبل از هرگونه اقدام استعلام لازم را از این شرکت و سایر نهادهای ذی‌ربط به عمل آورد در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آتی باشد و برابر قانون با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی  ادامه داد: طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها با هزینه دولتی انجام می‌شود، ابتدا به مالکان و متصرفان اخطار داده شد تا شخصاً نسبت به آزادسازی اقدام در غیر این صورت مطابق قانون و مقررات از آن‌ها شکایت و هزینه‌های اجرایی کار و خسارت وارده از آن‌ها اخذ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.