در شرایطی که حضور تماشاگران در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در ورزشگاه روباز آزادی ممنوع است، تماشای این مسابقه فوتبال در سالن‌های سرپوشیده سینما، مجاز اعلام شد.

فوتبال ایران و کره‌ جنوبی در آزادی تعطیل در سینماها آزاد!

به گزارش قدس آنلاین، تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی قرار است سه‌شنبه، ۲۰ مهر ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی از سری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف یکدیگر بروند و حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی به منظور نظاره این مسابقه از مدت ها قبل به یک چالش مهم برای فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده است.

عزیزی خادم ۱۳ مهر به صراحت اعلام کرد که «دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی به صورت قطعی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.» و قرار بود به شرط تزریق ۲ دز واکسن کرونا، ۷۰۰۰ علاقمند مرد و زن ایرانی بتوانند این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند، اتفاقی که می‌توانست سرآغازی بر حضور تماشاگران در ورزشگاه های کشور پس از شیوع ویروس کرونا باشد، چرا که از اواخر سال ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، حضور تماشاگران در ورزشگاه های ایران ممنوع اعلام شده است.

در نهایت اما ۱۸ مهر از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی، روز سه شنبه ۲۰ مهر، راس ساعت ۱۷ بدون حضورتماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

نکته قابل تامل اینکه به تازگی سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد بر اساس آنچه در شورای صنفی نمایش تصویب شده است، سینماها می‌توانند بازی فوتبال ایران و کره جنوبی را پخش کنند. هزینه بلیت تماشای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در برخی سینماها معادل ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

پرسش این است که چگونه مجوز تماشای دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی صادر نشده اما برای تماشای این بازی در سینماهای سرپوشیده کشور مجوز صادر شده است؟

حسن کامرانی فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در رابطه با عدم صدور مجوز حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی به منظور نظاره دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، گفته بود: این بازی و نبود تماشاگر هیچ ارتباطی با بحث خارجی ندارد و ما در داخل با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و مسائل زیرساختی تصمیم گرفتیم بازی بدون تماشاگر باشد. همین الان که یک تماشاگر بخواهد وارد ورزشگاه شود اگر بحث تست پی‌سی‌آر او مطرح بشود، هزینه زیادی برای تماشاگران در پی دارد. بحث سلامت تماشاگران باید راستی‌آزمایی شود. در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که این بازی بدون تماشاگر باشد.

اکنون و در پی بروز این تعارض، این سوال مطرح است که برای امنیت جانی مردم و هواداران مشتاق دیدار تیم ملی فوتبال ایران، آیا از تماشاگران حاضر در سینماها تست پی سی‌ار انجام خواهد شد؟ آیا راستی آزمایی درباره عدم ناقل بودن کووید 19 برای خریداران بلیت سینما به درستی صورت خواهد گرفت؟ آیا صرفا افرادی که ۲ دز واکسن کرونا تزریق کرده اند به سینماها راه داده می‌شوند یا راهکار مطمین‌تری برای عدم انتقال ویروس در نظر گرفته خواهد شد؟

آیا تماشای یک مسابقه فوتبال با حضور ۷۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه آزادی از حضور بینندگان در سالن های سربسته سینما خطرناک‌تر است؟موضوعی که باعث شد بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های اداری و فرصت اندک تهیه مقدمات پروتکل‌های بهداشتی، هواداران از حضور در «آزادی» محروم بمانند اما اکنون تماشاچیان می‌توانند در سالن های سرپوشیده سینما این مسابقه را به نظاره بنشینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.