سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهرستان محلات_ نیم ور استان مرکزی با حضور سفرای کشورهای اندونزی، بنگلادش، دبیر اول سفارت تاجیکستان و جمعی از فعالان معدنی کشور گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این مراسم گفت: اگر بخواهیم اتکاء به نفت را کم کنیم و از اقتصاد تک محصولی خارج شویم‌ باید به معادن توجه کرده واین حوزه را رونق دهیم.
سعید جعفری کرهرودی با بیان اینکه ۶۰۰ معدن در این استان پروانه بهره برداری دارند افزود: از این تعداد نیمی از پروانه های بهره برداری در شهرهای محلات، دلیجان و خمین فعالیت دارند که بیشترین حجم معادن را تشکیل می دهند.
وی از ثبت ملی و بین المللی سنگ تراورتن شهر محلات خبر داد و اظهارداشت: سنگ تراورتن از جمله جاذبه های اقتصادی این شهر محسوب می شود که ثبت آن در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
طیب میرزایی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه واحدهای فراوری سنگ‌ منجر به ارزش افزوده این صنعت می شود گفت: در این استان ۲۱۱  واحد فراوری سنگ است که از این تعداد  ۱۵۶ فعال و مابقی غیر فعال است که به عبارتی ۷۴ درصد واحدهای صنعتی فراوری فعال و ۲۶ درصد غیر فعال است.
مدیر اجرایی برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ کشور نیز گفت:  تجار خارجی از کشورهای هند، ترکیه، امارات، قزاقستان، تاجیکستان، بنگلادش و قطر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
محمد حلاجیان افزود: نمایش ۲۰ هزار تن سنگ کوپ از ۳۰۰ معدن ۱۸ استان کشور از جلوه‌های ویژه این نمایشگاه است.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان حوزه معدنی داخلی و خارجی از ۲۰ لغایت ۲۳ مهر در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع دایر است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.