۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 772690

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه ادعاهای ضد ایرانی باکو، با بیان اینکه تهران در حال اتهام‌زنی به این کشور است، مدعی شد کسانی که به دنبال تروریست‌ها هستند باید اطراف خود را خوب نگاه کنند.

فرافکنی جدید باکو علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رغم هشدارهای مکرر تهران به باکو مبنی بر حضور برخی عناصر خارجی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران، دولت این کشور اما همچنان به فرافکنی و در مواقعی یاوه‌گویی علیه ایران ادامه می‌دهد.

«لیلا عبداله‌اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در گزافه‌گویی آشکار مدعی شد: «توصیه ما به کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست‌ها هستند، این است که اطراف خود را خوب ببینند».

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق»، عبدالله‌اوا در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزود: «متأسفانه وزارت خارجه ایران از کمپین توهین‌آمیز خود علیه آذربایجان دست نمی‌کشد. ما به طور قاطع چنین اتهاماتی را رد می‌کنیم».

وی همچنین ادعا کرد: «ما این را در جنگ ۴۴ روزه گفتیم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان وجود نداشت. به طور کلی، به عنوان کشوری که به دلیل تروریسم آسیب دیده است، هرگز جایی برای تروریست‌ها در آذربایجان وجود نداشته است».

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه باکو با ادعای اینکه ارتش۱۰۰ هزار نفری این کشور برای شکست ارمنستان نیازی به مزدور ندارند، مدعی شد: «به طور شگفت‌انگیزی چنین اتهامی از سوی ایران در طول جنگ مطرح نشد و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید [در ایران] پس از جنگ چنین نگرانی‌هایی مطرح نشد».

عبدالله‌اوا با بیان اینکه اظهارات ضد باکو به نفع ایران نیست، ادعا کرد: «تهران به این اتهامات بی اساس متوسل شده است زیرا باکو از ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به آذربایجان جلوگیری کرده و مناطق خود را از کنترل ارمنستان خارج کرده است».

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرده بود که حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در خصوص رزمایش‌های ایران در مرز جمهوری آذربایجان تصریح کرده بود که این گونه رزمایش‌ها در داخل اراضی ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی ایران است و در ارتباط با تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

تکذیب استفاده از اراضی جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر موضوع حضور برخی نیروهای تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی بسیار خبرساز شده است.

پیش از این نیز نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه، هرگونه استفاده از خاک این کشور برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.