دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: باید چهره پیامبر اکرم (ص) را در جامعه و سطح بین‌المللی با رفتارمان معرفی کنیم و این موثرترین نوع تبلیغ است.

جامعه امروز بشری نیازمند الگوپذیری از پیامبر (ص) است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) طی سخنانی در جمع کارکنان مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تبریک ایام ربیع الاول و طرح سوالی درباره عوامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) گفت: برخی شمشیر علی (ع) و ثروت خدیجه (س) را از عوامل این موفقیت مطرح می‌کنند که تحلیل دقیقی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: در ۸۰ جنگ تحمیلی به پیامبر (ص) از دو طرف بیش از سه هزار نفر کشته نشدند، تلاش پیامبر هم این بود که کشته شده‌های جنگ کم باشد. این در حالی است که در قرن بیستم میلیون‌ها نفر بر اثر جنگ کشته شده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، زبان قرآن را زبان عقل و فطرت عنوان کرد و اضافه کرد: این زبان محدود به دیروز، امروز و فردا نیست. مخاطب قرآن، فطرت و عقل انسان است. قرآن بر رشد عقلانیت بر تعقل تاکید دارد و عقل را در بالاترین جایگاه می نشاند. حدود ۳۰۰ آیه در قرآن درباره تفکر و تعقل وجود دارد.

آیت الله رمضانی اظهار کرد: خلق و اخلاق پیامبر (ص) تاثیرگذار بود و نقش اساسی در ترویج اسلام داشت. اخلاق پیامبر باعث شد بسیاری دشمنان که ایشان را آزار و اذیت کردند متحول شوند. جناب بلال وقتی حرف‌های پیامبر را شنید اشک ریخت، او از پیامبر معجزه نخواست. میثم هم معجزه نخواست. جناب جعفر وقتی آیات سوره مریم را برای پادشاه حبشه می‌خواند اشک می‌ریخت. این آیات تاثیرگذار و با روح و روان هماهنگ است.

وی تاکید کرد: قرآن، پیامبر (ص) را به عنوان الگو معرفی می‌کند. جامعه امروز بشری نیازمند الگوپذیری از پیامبر است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه فهم ما از دین بر حسب فهم پیامبر نیست، بلکه برحسب میل شخصی خودمان است، تاکید کرد: ما باید خود را به سیره پیامبر (ص) عرضه کنیم. در کتاب سنن النبی علامه طباطبایی ۸۰۰ روایت آمده و ایشان تلاش کرده سنت‌های پیامبر را در مسائل مختلف بیان کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به اقدامات دشمنان برای خشونت طلب جلوه دادن چهره پیامبر اسلام افزود: ما باید چهره پیامبر اکرم (ص) را در جامعه و سطح بین المللی با رفتارمان معرفی کنیم و این موثرترین نوع تبلیغ است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.