نماینده مردم جهرم و خفر فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در جمع‌بندی سفر هیئت دولت به فارس یکی از مطالبات، انتقال آب در سه خط، مرکز استان، شرق و غرب استان صورت گیرد و همه استان فارس و اصفهان نیز بتوانند از این آب استفاده کنند.

انتقال آب دریا در سه خط به فارس، مطالبه از سفر استانی باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با حضور وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه در کنار کشاورزی باید در حوزه صنعت نیز کار شود که آن نیز نیازمند آب است، عنوان کرد: انتقال آب از دریا باید با جدیت انجام شود.  

وی بیان کرد: پروژه انتقال آب از دریا به فارس نباید انحصاری شود، یک نفر به تنهایی نمی‌تواند آب از دریا بیاورد باید به سرمایه گذران قوی در این زمینه اجازه مشارکت دهیم.

کوچی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی و صنعت در جهرم قابل توجه است، گفت: اگر فقط کشاورزی را درست اداره کنیم می‌توان کشور را بدون نیاز به نفت مدیریت کرد ولی امروز کاری بر سر کشاورز آورده‌ایم که کار کشاورزی خود را رها کند.

نماینده مردم جهرم و خفر گفت: کشاورزان جهرمی حسب علاقه‌ای که به کشاورزی دارند این کار را دنبال کرده اند و گرنه سود آنچنانی برای آنان ندارد، شرایط بازار و قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با زحمت کشاورزان نیست.

وی ادامه داد: کشاورزان حسب علاقه ای که به کشاورزی دارند این کار را دنبال کرده اند و گرنه سود آنچنانی برای آنان ندارد، شرایط بازار و قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با زحمت کشاورزان نیست.

 کوچی با بیان اینکه امسال لیموترش جهرم با قیمت ۶ تا ۸ هزار تومان فروش رفت به نحوی که کشاورزان رغبتی برای جمع آوری محصول نداشتند، عنوان کرد: کشاورز ما امروز تنها است و خیلی از باغ های ما دچار آفات شدند، صندوق‌های حمایتی و بیمه اکشاورزی کجاست و اقدامی نکردند و حضورشان بسیار کمرنگ بود.

 وی گفت: در کنار حوزه کشاورزی باید صنعت در جهرم گسترش یابد. سرمایه‌گذارانی هستند که آمده‌اند در حوزه فولاد سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان جهرم به عنوان یک بیمارستان فوق تخصصی آماده بهره‌برداری است و ارتقای فرودگاه جهرم که مرز هوایی و ارتقای آن به فرودگاه بین‌المللی مصوب شده است و در بحث توریسم درمانی می‌تواند مکمل یکدیگر باشد، بنابراین امیدواریم بحث باند دوم و ناوبری در جلسه هیئت دولت مطرح و مصوب شود.

 شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.