دادستان عمومی و انقلاب مریوان گفت: خروج مرغ زنده از این شهرستان به دلیل کمبود گوشت ممنوع شد.

خروج مرغ زنده از مریوان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام زاهد کریمی اظهار داشت: خروج مرغ زنده از مریوان ممنوع و مجوزهای خروج مرغی که پیش از این صادر می شد باید لغو شود.

وی تاکید کرد: با فروشندگانی که در شهرستان حق و حقوق مصرف کنندگان را ضایع می کنند نه تنها برخورد تعزیراتی می شود بلکه برخورد قضایی نیز خواهد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب مریوان گفت:: کشتارگاه باید میزان مرغ تحویل داده شده به عمده فروشی‌ها را اعلام و سپس میزان مرغی که توسط عمده فروشی ها به خرده فروشی ها نیز تحویل داده می شود مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با این اقدام از خروج مرغ از بازار و ایجاد کمبود آن در شهرستان جلوگیری به عمل می‌آید و هر واحدی هم که تخلف کند باید اداره صنعت و معدن نسبت به ابطال جواز کسب آنها اقدام کند.

حجت الاسلام کریمی بر تشکیل گشت مشترک برای بازرسی و نظارت بر بازار مرغ در این شهرستان تاکید کرد و افزود: نرخ مصوب مرغ هر روز باید اعلام شود و هر مغازه ملزم است تابلو و برچسب قیمت را در معرض دید خریداران قرار دهد.

مصرف روزانه گوشت مرغ در مریوان ۱۸ تُن است

فرماندار مریوان نیز با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ در این شهرستان روزانه ۱۸ تن است گفت: در روزهای اخیر کمبودهایی در عرضه مرغ در این شهرستان به وجود آمد که به منظور رفع این مشکل توزیع گوشت مرغ چند تن افزایش پیدا کرد.

آرتیکاس اقبال بر لزوم برخورد با عرضه کنندگان گوشت مرغ خارج از شبکه توزیع تاکید کرد و گفت: افزایش بازرسین در سطح شهر و استقرار تعدادی بازرس در محوطه گمرک باشماق در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این مدت ۱۰ پرونده تعزیراتی به ارزش ۱۵۵ میلیون ریال برای عرضه کنندگان متخلف گوشت مرغ در این شهرستان تشکیل شده است.

در روزهای اخیر کمبود گوشت مرغ در شهرستان مریوان باعث اعتراض و نارضایتی شهروندان شده بود است.

 تعداد واحدهای مرغداری گوشتی فعال در شهرستان مریوان ۶۷ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۰۰ قطعه و یک واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۸۵ هزار قطعه فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.