مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت:نحوه پذیرش دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده است و با توجه به زیرساخت های دانشگاهی نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید.

نحوه پذیرش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا آهنچیان درباره مهلت وزارت علوم به دانشگاهیان برای انجام واکسیناسیون گفت: وزارت علوم تاریخی برای این کار مشخص نکرده است فقط در نامه‌ای که به دانشگاه‌ها ارسال شده آمده است که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد در اسرع وقت واکسینه شوند و دانشجویان نیز باید با درصد بالایی واکسینه شوند ولی تاریخ معینی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها باید واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی شده و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها آماده باشد، در حال حاضر دانشگاه‌ها به تدریج در حال آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان هستند، اکنون دانشگاه‌ها در حال تلاش برای آماده سازی زیر ساخت‌ها هستند و تفاوتی هم بین دانشگاه‌ها بزرگ و کوچک نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان گفت: زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان وجود دارد به عنوان مثال خوابگاه وجود دارد ولی با توجه به اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی برای پذیرش دانشجویان رعایت شود، دیگر نمی‌توان مانند گذشته تعداد بیشتری از دانشجویان را در خوابگاه اسکان داد بنابراین ظرفیت خوابگاه کاهش می‌یابد و خوابگاهی هم در این مدت احداث نشده، مشکلاتی به این شکل وجود دارد که دانشگاه‌ها باید آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: نحوه پذیرش دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده است و دلیل آن نیز این است که دانشگاه‌های ما تفاوت زیادی از لحاظ زیرساخت‌ها، امکانات و تعداد دانشجو دارند بنابراین نمی‌توان برای همه دانشگاه‌ها نسخه واحد پیچید.

آهنچیان درباره آمار تعداد اساتید و دانشجویان که واکسینه شده‌اند افزود: درصد واکسیناسیون اساتید بالا است برخی از دانشگاه‌ها آمار داده‌اند که بالای ۹۰ درصد اساتید آنها واکسینه شده‌اند منتهی آمار دانشجویان واکسینه هنوز توسط وزارت بهداشت به ما ارائه نشده است و دلیل آن نیز این است که دانشجویان در دانشگاه‌های خود واکسینه نشده بلکه در مراکز بهداشت واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: ما از استان‌ها در خواست کرده‌ایم تا جایی که ممکن است بتوانند از طریق خود اظهاری و یا گرفتن عکس کارت واکسن دانشجو و قراردادن آن در سایت که دانشجو اعلام کند واکسینه شده است، آمار آن را استخراج کنند ولی راه ساده‌تر این است که بر اساس کد ملی که وزارت علوم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است بتوانیم این آمار را از وزارت بهداشت دریافت کنیم ولی می‌دانیم که بالای ۵۰ درصد واکسیناسیون انجام شده است. درصد واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاتر است و در کاردانی و کارشناسی چون سن دانشجویان کم‌تر بوده است و برخی از دانشجویان نیز در مناطق دوردست امکان واکسیناسیون نداشتند، درصد آنها باید کم‌تر باشد ولی میانگین ۵۰ درصد است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.