سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای تعجب برانگیز جدید الهام علی اف علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشورهای مشترک‌ المنافع را قویا تکذیب کرد و ساختگی خواند.

خطیب‌زاده ادعاهای تعجب برانگیز جدید الهام علی اف علیه ایران را ساختگی خواند

به گزارش قدس آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز ادعاهای تعجب برانگیز جدید الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشورهای مشترک‌ المنافع را قویا تکذیب کرد و آن را ساختگی خواند.

وی تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه ای صرفا در راستای منافع  رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان می باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی ۴ دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاشهای متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر میباشد که بارها و بارها توسط نهادهای بین المللی ذیربط مورد تایید قرار گرفته است. 

خطیب‌زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت تصریح  کرد: متاسفانه به نظر میرسد به رغم پیامهای خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس های مختلف دریافت میشود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

گفتنی است؛ «الهام علی‌اف» رئیس‌ جمهور آذربایجان در گزافه‌گویی ضد ایرانی جدید خود، گفت ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است. 

طبق گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان امروز علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.