۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 773106

اتودها بسیار محبوب و پر طرف‌دار هستند و از دانش‌آموزان گرفته تا دانشجویان و مهندسین از این مدادها استفاده می‌کنند. همچنین هنرمندان از شماره‌های مختلف این نوک این مدادها برای طراحی کردن اجسام بهره می‌برند.

اتود چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اتود و یا مداد مکانیکی یک نوشت‌افزار کاربردی برای نوشتن باظرافت بیشتر است. اتود با استفاده از یک فنر نگهدارنده، مخزن نوک مداد و یک دکمه که برای کنترل میزان نوک مداد است کار می‌کند.

ساختار اصلی اتود متشکل از یک لوله نازک است که از یک سمت به دکمه کنترل نوک مداد و از سمت دیگر به‌صورت سه شاخه و متصل به یک فنر است.

با هر بار فشار دادن دکمه اتود نوک آن در حدود سه سانتیمتر بیرون می‌آید. نوک‌های مداد اتود معمولاً از گرافیت ساخته می‌شود و در شماره‌های ۳/۰،  ۵/۰ ، ۷/۰ ،۹/۰ ، وجود دارند.

استفاده از اتود

اتودها بسیار محبوب و پر طرف‌دار هستند و از دانش‌آموزان گرفته تا دانشجویان و مهندسین از این مدادها استفاده می‌کنند. همچنین هنرمندان از شماره‌های مختلف این نوک این مدادها برای طراحی کردن اجسام بهره می‌برند.

دقت و ظرافت خطوط در شماره‌های پایین‌تر نوک اتود بیشتر است اما هرچقدر شماره نوک اتود پایین‌تر باشد شکننده‌تر و حساس‌تر نیز هست.

در نتیجه برای نوشتن‌های معمولی بر روی کاغذ بهتر است از شماره‌های ۷/۰ و یا ۵/۰ نوک اتود استفاده کنید.

افرادی که در نوشتن بر روی کاغذ فشار زیادی به دست خود وارد می‌کنند بهتر است که از مدادهای معمولی استفاده کنند و یا از نوک اتود ۹/۰  استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای هنرمندان نیز استفاده از نوک مداد ۳/۰ با دقت بالا است زیرا خطوط را بسیار ظریف و با دقت بالا ترسیم می‌کند.

مزایای مدادهای اتود

خداحافظی با تراش

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مداد اتود این است که دیگر نیازی به مدادتراش ندارید و تراشه‌های آزاردهنده این مدادها را دیگر در گوشه‌وکنار میزتان نخواهید دید.

دستخطی زیباتر

زمانی که با یک مداد اتود می‌نویسید دست خطتان در کل صفحه یکدست و زیبا خواهد بود در نتیجه با استفاده از این مدادها دست خطی زیباتر خواهید داشت.

طول عمر بالا

وقتی یک مداد اتود می‌خرید احتمالاً آن را سال‌ها خواهید داشت. مدادهای معمولی به‌سرعت و به علت تراشیدن‌های مکرر تمام می‌شوند و نیاز به جایگزین دارند.

درصورتی‌که مدادهای اتود پس از اتمام نوک لازم است که تنها نوک آن جایگزین شود و این در هزینه‌های شما نیز بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

اتودهای خوش‌دست

اتود نصبت به مداد معمولی بسیار خوش‌دست‌تر است و به دلیل وجود لاستیک‌های نگهدارنده در بعضی مدل‌ها کمتر سر می‌خورد. همچنین در نوشتن‌های طولانی دست کمتر خسته می‌شود و بسیار راحت‌تر و روان‌تر است.

تفاوت در اتودها

اتودها در ساختار کلی معمولاً با هم مشابه‌اند اما در صورت تمام شدن نوک اتود در روش‌های بیرون کشیدن باقیمانده نوک اتود با هم متفاوت‌اند.

اتود فشاری

برای بیرون کشیدن نوک مداد در این مدل اتود تنها لازم است که دکمه بالای اتود را چند بار فشار دهید. در هر بار فشردن دکمه نوک آن چند میلی‌متر بیرون می‌آید و این‌گونه شما می‌توانید با نوک انگشتتان نوک مداد را بیرون بکشید.

اتودهای اتوماتیک

در این مدل از اتودها زمانی که نوک مداد تمام شد به طور اتوماتیک مقداری از نوک مداد بیرون می‌آید. این مدل برای بچه‌ها بسیار مناسب است زیرا بیشتر از مقدار موردنیاز برای نوشتن نوک مداد بیرون نخواهد آمد.

اتودهای لرزشی

اتودهای لرزشی مدل دیگری از انواع مختلف اتود هستند که برای بیرون کشیدن نوک آن علاوه بر فشردن دکمه بالای اتود می‌توانید با چند لرزش کوچک در اتود مقداری از نوک مداد را بیرون بیاورید.

اتودهایی با دکمه کناری

در این مدل از اتودها می‌توانید با استفاده از دکمه کناری تعبیه شده در پایین اتود به‌راحتی نوک مداد را بیرون بزنید.

مدل‌های دیگر مداد اتود

محفظه دار

این مدل از اتودها برای استفاده هنرمندان و طراحان بسیار مناسب است زیرا در این نوع اتود محفظه هایلی وجود دارد که می‌توان چند مدل نوک اتود را با ضخامت مختلف در آن گذاشت و استفاده کرد.

اتودهای دو در یک

این‌گونه اتودها بسیار کاربردی هستند و مداد و خودکار را با هم در یک وسیله ارائه می‌دهند. این اتودها کار را بسیار ساده کردند و بسیار پر طرف‌دار هستند.

نوک اتود  

سایزهای  B۲ در مدادهای اتود بسیار مناسب برای کاربرد به‌عنوان مداد آزمون هستند. نوک این شماره از مدادهای اتود به‌خاطر پهنای آن بسیار مناسب برای تست‌زدن است.

اتودها با نوک رنگی

تنوع در رنگ نوک مداد اتود می‌تواند امکان کشیدن نقاشی را با مداد اتود نیز فراهم کند. همچنین می‌توانید نوشته‌هایتان را با رنگ‌های مختلف بنویسید.

اتود مناسب دانش‌آموزان

برای دانش آموزانی که به‌تازگی نوشتن را یاد می‌گیرند استفاده از اتود پیشنهاد نمی‌شود. اما برای دانش‌آموزان بزرگ‌تر می‌توان اتودهای زیبا بارنگ بندی متنوع را خریداری کرد.

بهتر است برای بچه‌ها از اتودهای ضخیم‌تر با ضخامت ۷/۰  و یا ۹/۰ تهیه کنید. نوشتن با این اتودها بسیار راحت‌تر است و نوک اتود کمتر دچار شکستگی می‌شود.

همچنین خرید اتودهایی با لاستیک محافظ برای راحتی دست بچه‌ها بهتر است این اتودها به‌خاطرداشتن لاستیک نرم کمتر دست را خسته می‌کنند و همچنین کمتر از میان انگشتان سر می‌خورند.

اتودهای کلاسیک

این مدل اتود برای محل کار و جلسات بسیار مناسب است. مدل‌های کلاسیک و شیک اتود می‌تواند گزینه خوبی برای روی میز کار شما باشد.

خرید نوک اتود

برای خرید یک نوک اتود مناسب ابتدا لازم است به شماره تعیین شده بر روی اتود خود توجه کنید، زیرا در بسیاری از اتودها امکان استفاده تنها یک نوع نوک اتود با ضخامت تعیین شده وجود دارد و سایر نوک‌های اتود، با آن همخوانی نخواهند داشت.

کلام آخر

امروزه نوشت‌افزارها با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار وجود دارند که مداد اتود یکی از محبوب‌ترین آنها است.

مدل‌های رنگارنگ با طراحی فانتزی برای دانش‌آموزان بسیار مناسب است. همچنین خرید مدل‌های شیک و کلاسیک برای میز کار و اداره پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید مداد اتود را در فروشگاه‌های لوازم‌التحریر تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید نوشت‌افزار به فروشگاه اینترنتی گاج مارکت مراجعه کنید و با دنیایی از لوازم‌التحریر در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع روبرو شوید.

اتود وسیله‌ای بسیار کاربردی است که رنگ‌بندی‌های متنوع آن را بسیار جذاب می‌کند. خرید یک اتود خوب و باکیفیت برای استفاده طولانی‌مدت از آن کار هوشمندانه‌ای است زیرا خرید یک اتود گران‌قیمت باکیفیت بالا می‌تواند در درازمدت کارکرد بیشتری داشته باشد و هزینه‌های خرید آن را جبران کند.

با خرید آنلاین از فروشگاه لوازم ‌التحریر گاج مارکت می‌توانید خرید خود را به‌سرعت و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.