مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۶۷۷ کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی در نیمه نخست امسال در این استان ایجاد شده که با اجرای این میزان شبکه گازرسانی روستایی و شهری تعداد ۳۱ هزار و ۸۹۱ مشترک جدید از نعمت گاز بهره مند شدند.

۶۷۷ کیلومتر شبکه گازرسانی طی ۶ ماه در خراسان رضوی ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری افزود: خراسان رضوی دارای بیشترین میزان شبکه گاز در کشور است و تاکنون ۳۳ هزار و ۴۳۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرا شده است.  

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون در بخش روستایی ۲۴ هزار و ۲۲۱ کیلومتر شبکه گاز برای بهره مندی ۲هزار و ۴۶۷ روستا با جمعیت ۴۹۴ هزار و ۸۰۰  خانوار و در بخش شهری نیز برای اتصال ۹۳ شهر استان ۹ هزار و ۲۱۶ کیلومتر شبکه اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت استمرار پایداری و ارتقای کیفیت خدمات گازرسانی خراسان رضوی به‌ویژه در بخش مشترکان خانگی و عمومی گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان شرکت گاز استان هم اکنون افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در سراسر استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی افزود: درحال حاضر ۹۵.۶ درصد خانوار روستاهای واجد شرایط و ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و با اتمام طرح های گازرسانی در ۲۰۲ روستای دیگر ضریب نفوذ گاز بخش روستایی استان به ۹۹.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گازرسانی روستایی در خراسان رضوی در حال اتمام است و روستاهای باقیمانده دارای شرایط سخت و صعب العبور است که نیازمند دقت و زمان بیشتری برای اجراست.

افتخاری همچنین از آمادگی شرکت گاز خراسان رضوی برای ورود به فصل سرد سال هم خبر و ادامه داد: در فصول سرد، تامین پایدار گاز طبیعی مصرفی بخش خانگی و عمومی در اولویت است و امیدواریم با تعامل، استمرار و تقویت تعاملات و مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر گرمابخشی خانه های هم استانی های عزیز امکان تامین حداکثری گاز طبیعی مورد نیاز بخش های صنعتی نیز فراهم شود.

شرکت گاز خراسان رضوی به حدود دو و نیم میلیون مشترک شهری و روستایی خدمات رسانی می‌کند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.