عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی به صورت مستقل مخالف هستم.

با تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی مخالفم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر یحیی ابراهیمی در رابطه با تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی، اظهار کرد: این امر ۱۰۰ درصد غیرالزامی بوده و به شدت مخالفم، ما طب سنتی کلاسیک داریم که قابل قبول است و در زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: متولی سلامت جامعه باید یک سازمان یا وزارتخانه خاص باشد که آن هم وزارت بهداشت است.

ابراهیمی بیان کرد: اگر ما سازمان طب اسلامی درست کردیم آیا مأموریت‌های آن هم راستا با وزارت بهداشت نیست؟ امکان سوء استفاده از این کلمه خیلی زیاد است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قبلاً این قضیه مطرح شده و مخالفت خود را نیز اعلام کرده‌ایم ولی مخالف طب سنتی نیستیم.

ابراهیمی ادامه داد: طب سنتی ذیل وزارت بهداشت به عنوان یک معاونت جا دارد، لازم است در طب سنتی کلاسیک به شکل تخصصی ورود کنیم.

وی افزود: در کل دنیا از تجربیات برخی کشورها استفاده کرده و به شکل کلاسیک آموزش می‌بینیم و براساس مقالات علمی آن‌ را مدون می‌کنیم که براساس یافته‌های علمی به روز شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طب سنتی اسلامی که می‌خواهند سازمان درست کنند، این نیست که تنها  هدف و رسالت حوزه سلامت، یعنی ارتقاء سلامت جامعه را داشته باشیم.

ابراهیمی با تاکید دوباره بر اینکه امکان سوء استفاده از این موضوع خیلی زیاد است و با مأموریت‌های وزارت بهداشت تداخل دارد، گفت: این کار هزینه‌های هنگفتی به کشور وارد می‌کند، بنابراین با این جریان موافق نیستیم و مخالفت خود را نیز در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.