معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: متولدین دهه ۶۰ که تا پایان سال جاری در روستاها ازدواج کنند تسهیلات ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

تسهیلات ویژه برای زوج‌های دهه ۶۰ در روستاها

به گزارش قدس آنلاین، خانم انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: با توجه به کم شدن ازدواج در روستاها که یکی از آسیب‌های جدی در این زمینه می‌باشد و نیاز به فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی دارد تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: قرار است زوجینی که متولد دهه ۶۰ بوده و تا پایان سال به ازدواج مبادرت کنند تسهیلات ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن دریافت کنند.

 

خزعلی با بیان اینکه برای حمایت از زنان روستایی به دنبال امضای تفاهم‌نامه دیگری با وزارت جهاد کشاورزی هستیم، گفت: از جمله اقداماتی که برای زنان در روستاها و عشایر انجام شده تامین بیمه‌های درمانی است که امیدواریم پوشش این بیمه‌ها برای زنان روستایی و عشایر به طور کامل انجام شود.

 

وی ادامه داد: در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز اقداماتی انجام شده که در راستای حمایت از زنان روستایی امیدواریم این بخش نیز تکمیل شود.

 

خزعلی افزود: هر جا حمایت از زنان روستایی افزایش یافته مهاجرت این افراد از روستاها به شهرها کاهش یافته و محصولات تولیدی روستاها نیز افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: در بخش صنعت، تولیدات کشاورزی و صنایع دستی خدمات ارزنده‌ای انجام شده است.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در زمینه حل مشکلات زنان برای ارائه ضامن و سند به بانک‌های عامل که مهم‌ترین مشکلات زنان روستایی است نیز اقداماتی انجام شده و ما به دنبال حل این مشکل هستیم.

 

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برای حمایت از زنان روستایی امضا شد و از برخی زنان روستایی و عشایر در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

 

امضای تفاهم‌نامه برای حمایت از زنان روستایی

مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم با هدف حمایت از زنان روستایی و توسعه کارآفرینی انجام شد.

 

در این مراسم علاوه بر امضای تفاهم‌نامه از برخی زنان روستایی و عشایر نیز قدردانی شد و در ادامه آنها در نشستی صمیمی با مسئولان حوزه، مشکلات خود را مطرح کردند.

در این مراسم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دکتر زعفران چی معاون بررسی‌های راهبردی نظارت امور زنان و خانواده، دکتر رضایی معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم و دکتر مویدی رئیس سازمان ترویج و آموزش کشاورزی حضور داشتند.

یکی از مهمترین مشکلات زنان روستایی دریافت وام و تسهیلات از طرف بانک‌های عامل اعلام شد.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه دیگری بین معاونت امور زنان و خانواده با وزارت جهاد کشاورزی در جهت حمایت از زنان روستایی و عشایر امضا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.