مدیرامور دیسپاچینگ فوق‌توزیع برق منطقه‌ای تهران گفت: با بروز حوادث گوناگون در شبکه برق، در سال جاری با کمترین محدودیت در بخش فوق‌توزیع مواجه بودیم.

کمترین محدودیت بخش فوق‌توزیع تهران در سال جاری

​​​​​​به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آقای سعید نظافت با تحلیل شرایط شبکه برق در پیک تابستان سال جاری از دو منظر محدودیت‌های موجود شبکه برق منطقه‌ای تهران و شرایط تحمیل شده خارج از شبکه (معمولا ناشی از کمبود تولید) اظهار کرد: در رابطه با شرایط شبکه برق منطقه‌ای تهران می‌توان به حادثه پست ۴۰۰ کیلوولت امین‌الاشرافی (تهران پارس) اشاره کرد که با مدیریت صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع و شبکه به حالت نرمال درآمد و به‌جز مورد فوق، با تدابیر صورت گرفته در سال جاری، کم‌ترین محدودیت در بخش فوق‌توزیع را داشته‌ایم.

 

وی افزود: دیسپاچینگ فوق توزیع وظیفه بهره‌برداری، کنترل و راهبری شبکه فوق‌توزیع، شامل خطوط و تجهیزات سطح ولتاژ ۶۳ کیلوولت در پست‌های انتقال و پست‌های فوق توزیع را بر عهده دارد. در شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز بر پایه همین طبقه‌بندی، وظیفه کنترل شبکه فوق‌توزیع تحت پوشش استان‌های تهران، قم و البرز به عهده این امور است.

 

نظافت ادامه داد: این امور کنترل و راهبری بخش اعظمی از پست‌های فوق‌توزیع کشور را با پیک بار بالغ بر ۱۱۶۰۰ مگاوات بر عهده دارد. با توجه به گستردگی شبکه فوق‌توزیع برق منطقه‌ای تهران، کنترل شبکه فوق‌توزیع از طریق ۷ مرکز فرعی (استان‌های قم و البرز هرکدام یک مرکز و استان تهران شامل نواحی استان تهران و تهران بزرگ ۵ مرکز) و یک مرکز اصلی در سعادت‌آباد انجام می‌شود. علاوه بر این مراکز، تعداد ۴ اداره در این امور شامل ادارات نظارت و مهندسی سیستم، مطالعات و آمار، برنامه‌ریزی و اداره هماهنگی و اتفاقات شبکه، در راستای وظایف اصلی تعریف شده در این امور مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر امور دیسپاچینگ فوق‌توزیع برق منطقه‌ای تهران در پایان با مهم خواندن بحث مدیریت مصرف گفت: با توجه به مشکلات کمبود تولید و محدودیت‌های اعمال شده به مشترکان فوق توزیع، در رابطه با جلب مشارکت صنایع سنگین که مشترک مستقیم شرکت برق منطقه‌ای تهران می‌باشند، باید فعالیت بیشتری صورت گیرد تا در ایام پیک بار، با همکاری بیشتر این مشترکان همراه باشیم.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.