نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری با هدف پیگیری و رفع مشکلات منطقه گردشگری امند برگزار شد.

تغییر کاربری منطقه گردشگری  امند درگیر بروکراسی اداری

پروفسور یوسف ثبوتی مدیر توسعه دهکده امند در این جلسه که با حضور دادستان زنجان برگزار شد گفت: این منطقه مکانی برای زیست پایدار و سکونت دائم در پیوند با طبیعت و اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار است.

پروفسور ثبوتی با بیان اینکه دهکده با زباله صفر و تبدیل زباله تر به کود ارگانیک و باز چرخانی فاضلاب برای آبیاری خواهد بود اضافه کرد: دهکده با بام سبز و معماری بوم آورد با بناهای هماهنگ و متنوع و پیاده محور با کف سازی سنگی محیط آرام و پاکی را برای شهروندان رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه در دهکده توریستی تفریحی امند با این شیب و پستی بلندی زمین زراعی یک و دو وجود ندارد خاطر نشان کرد: پنج سال پیش درخواست ۲۰ هکتار از زمین‌های امند را به عنوان طرح گردشگری ارائه دادیم و تنها امضا آن یک سال و مطالعه آن هم یک سال طول کشید.

ثبوتی با اشاره به طولانی شدن تأیید طرح تغییر کاربری دهکده توریستی امند اضافه کرد: متأسفانه تمام ادارات عادت دارند به ارباب رجوع جواب سر بالا بدهند و نه بگویند!

وی ادامه داد: یک سال و نیم پیش جلسه‌ای که داشتیم متوجه شدیم که مجوزهای سابق هم لغو شده است و میراث فرهنگی چهار سال پیش مجوز درجه سه زمین‌های کشاورزی ۵۰ هزار متر زمین امند را دادند و دو سال بعد اعلام کردند اعتبار نیست و در عرض دو سال نسازید پس می‌گیریم.

ثبوتی اضافه کرد: پنج سال قبل با جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای تحت عنوان پرورش ۱۰ هکتار باغ محمدی در منطقه امند ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد این منطقه طلا پارو نمی‌کنیم و زمین خوار نیستیم یادآور شد: من نیازی به پول ندارم ولی دلم می‌خواهد این شهرآباد شود.

دادستان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در استان زنجان برگزار می‌شود گفت: مقابله با دشمن زمانی در جنگ تحمیلی متصور بود و بعداً در جنگ فرهنگی و اقتصادی مطرح بود.

حجت الاسلام محسن کرمی با تاکید بر اینکه حساسیت ما به امند از این جهت است که تنها متعلق به جناب ثبوتی نیست افزود: ایشان افتخاری برای کشور و استان هستند و ما امند را متعلق به این استان و کشور می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه سر ریز نیاز شهر در این منطقه تأمین خواهد شد و انتفاع مالی حق این شرکت است یادآور شد: زنجان در امکانات تفریحی بسیار فقیر است و ایجاد منطقه گردشگری یک فرصت است نه تهدید.

کرمی با تاکید بر اینکه خالی از سکنه بودن نباید مانع از خدمات رسانی به این پروژه عظیم گردشگری شود گفت: باید از سقف امتیازات قوانین استفاده کنیم.

دادستان با اشاره به اینکه این منطقه با کار عالمانه این شرکت که در رأس آنها پروفسور ثبوتی است توسعه پیدا می‌کند ادامه داد: طرح گردشگری امند در پنج مجلد مبسوط تهیه شده و یک شبه اتفاق نیافتاده است.

وی خاطر نشان کرد: موانع زیادی در این طرح وجود دارد و نیازی به تمدید مجوز قبلی نیست و با پیشرفت ۲۵ درصدی طرح قبلی ادامه پیدا کند.

کرمی با تاکید بر اینکه باید با دید اینکه این منطقه ما را به سمت حیات طیبه ببرد و جایی باشد که مردم بدون گناه به آرامش برسند گفت: اینجا یک دهکده سبز است و بناست سوخت فسیلی استفاده نشود و تمام فاضلاب به چرخه برگردد و تولید زباله نداشته باشد و بافت رو ستایی کامل حفظ شود و این یک خدمت سبز است.

دادستان زنجان در خصوص حفظ قبرستان یادآور شد: قبرستان به عنوان جاذبه نیست و برای بهسازی و بهینه سازی ما مجوز صادر خواهیم کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: ادعاهایی واصله در خصوص مزاحمت برخی از افراد سودجو برای ادعای مالکیت واهی بوده و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در کمیسیون ماده ۹۹ اتخاذ تصمیمم خواهد شد.

در این جلسه مدیران مسئول آب، گاز، برق، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و… از مشکلات و موانع موجود در اجرای این طرح سخن گفتند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.