معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان خبر داد.

احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران

به گزارش قدس آنلاین، احمد اسدی از هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی در مازندران خبر داد و گفت: شکل گیری و تقویت جریان‌های سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو قابل پیش‌بینی است و زمان فعالیت از روز چهارشنبه ۲۸ مهر تا اواخر روز پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره گفت: بارش باران گاهی به صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما (ساحلی و جلگه ای تا ۸ و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۲۰۰۰ متر بارش مخلوط باران و برف از پیامدهای سامانه بارشی است.

اسدی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی در سطح استان است و اثر مخاطره آن، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق ساحلی و جلگ‌ه‌ای، بالاآمدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن، کاهش دید، ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی خواهد بود.

وی در توصیه ای گفت: پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها، مقاوم‌سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، برداشت شالی رسیده کشت دوم و آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها مورد تاکید است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.