بزرگترین جشنواره فیلم آفریقا با وجود تداوم بحران‌های بهداشتی و امنیتی در کشور بورکینافاسو آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بزرگترین جشنواره فیلم آفریقا

به گزارش قدس آنلاین، بزرگترین جشنواره فیلم آفریقا در بحبوحه تداوم شیوع کرونا و گسترش شورش نیروهای جهادی در آفریقای غربی و مرگ هزاران نفر و بی‌خانمانی بیش از یک میلیون تن، در بورکینافاسو آغاز به کار کرد.

به گفته الکس موسی ساوادوگو (Alex Moussa Sawadogo)، رئیس جشنواره فیلم و تلویزیون پان آفریقا در واگادوگو، متولیان این رویداد هنری با وجود چالش‌های موجود اصرار بر برگزاری آن داشتند تا نشان دهند بورکینافاسو همچنان می‌تواند از طریق سینما الهام‌بخش تخیل باشد.

ساوادوگو گفت: این جشنواره، جشنواره مقاومت خواهد بود چون تحت وضعیت نامساعد امنیتی و بهداشتی برگزار می‌شود.

جشنواره یک‌هفته‌ای پان‌آفریقا آثار فیلمسازان آفریقایی و آثاری را که درباره این قاره ساخته شده در ویترین خود می‌گذارد. از بین حدود یک هزار و ۲۰۰ فیلمی که برای شرکت در این جشنواره فرستاده شدند، ۲۸۲ اثر برای رقابت در این رویداد انتخاب شدند که برخی از آنها پیش‌تر در جشنواره های معروفی چون جشنواره کن و جشنواره فیلم تورنتو نیز به نمایش درآمده بودند.  

شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره فیلم و تلویزیون پان‌آفریقا در واگادوگو امیدوارند این رویداد نسیمی تازه برای کشور رنج دیده بورکینوفاسو باشد. برخی نیز بر این باورند چنین رویداد می‌تواند فرصتی برای یکپارچه‌سازی کشور از هم گسیخته بورکینافاسو باشد و به جهان یادآوری کند آغوش این کشور همچنان به روی کسب و کارها باز است.   

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.