مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان به خسارت دیدن دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستاهای اندیکا بر اثر زلزله اشاره کرد و گفت: روند بازسازی این واحدهای خسارت‌دیده از امروز آغاز می‌شود.

۲۹۰۰ واحد مسکونی در اندیکا خسارت دید/ بازسازی واحدها آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین جنتی از جدیدترین ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده اندیکا بر اثر زلزله خبر داد و بیان کرد: بر اساس جدیدترین ارزیابی که انجام شده حدود ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان افزود: از این تعداد واحدها نیز ۹۸۰ واحد به‌طور کامل تخریب شده که نیازمند احداث مجدد دارند چون بیشتر واحدها به‌صورت سنگی هستند.

وی، صعب‌العبور بودن مسیر بیشتر روستاها و سایر مشکلات را از عمده‌ترین معضل برای آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا برشمرد و بیان کرد: انتقال مصالح ساختمانی به این مناطق سخت بوده و در حوزه اندیکا نیز مصالح ساختمانی لازم وجود ندارد.

جنتی افزود: هم اکنون بررسی‌های لازم برای آغاز احداث واحدهای مسکونی در حال اجراست تا کار بازسازی به‌سرعت شروع بشود؛ همچنین به دنبال الگوی ساخت‌وساز مسکن در این مناطق هستیم که این الگو مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد: برای آغاز احداث واحدهای مسکونی در وهله اول این واحدها باید آواربرداری شوند که این امر توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد و این روند از امروز (۲۷ مهرماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود.

وی، بازسازی واحدهای آسیب‌دیده اندیکا را در حیطه طرح بازسازی مناطق حادثه‌دیده اعلام کرد و افزود: در این طرح شرایط به نسبت راحت‌تر است چون در این راستا بنیاد مسکن مقدماتی را فراهم می‌کند تا واحدهای خسارت‌دیده نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

جنتی از اعطای دو نوع تسهیلات به مردم متأثر از زلزله برای احداث واحدهای مسکونی خبر داد و بیان کرد: نوع اول تسهیلات پس از تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت داده خواهد شد؛ همچنین یکسری تسهیلات و بلاعوض وجود دارد که به مردم داده می‌شود که از طریق آن کار بازسازی شروع کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تأکید کرد: ضمانت در این‌گونه تسهیلات نیاز نیست چون به‌صورت زنجیره‌ای است و در قالب گروه‌های سه نفره، متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی در خصوص تجمیع واحدهای مسکونی روستاهای اندیکا گفت: درصورتی که مردم رضایت دهند، واحدهای مسکونی آنها تجمیع و یکجا ساخته خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.