نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی بر قرار داشتن فلسطین در نقطه ثقل مقاومت علیه نیروهای متجاوز تأکید کرد.

مجلس شیعیان لبنان: فلسطین مرکز ثقل مقاومت علیه متجاوزان است

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیام خود در آستانه مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) بر حق و عدالت، یاری مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم تأکید کرد.

بر اساس گزارش «العهد»، وی گفت: فلسطین مهم‌ترین نقطه آغاز در رویارویی با نیروهای متجاوز است که تغییر رنگ داده اند و مأموریت را به وکلای خود در داخل سپرده‌اند.

وی افزود، مقاومت با نیروی حق، فداکاری و خون توانسته خود را ثابت و شکست را به دشمن تحمیل کند. در طول تاریخ برای لبنانی‌ها ثابت شده که مقاومت و سران آن بویژه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، «نبیه بری» رئیس پارلمان و مجلس اعلای اسلامی شیعیان همواره مشتاق وحدت ملی و آرامش داخلی بوده‌اند.

شیخ خطیب تأکید کرد، حامیان مقاومت در برابر تلاش‌ها برای تحریک علیه مقاومت تسلیم نخواهند شد و انفجار شوم بندر بیروت تا کمین «الطیونه» همه برای «از بین بردن قطب‌نما» انجام شد.

وی در ادامه گفت: رهبری حزب‌الله و جنبش امل با صبر، فرصت را از دشمنان گرفتند تا لبنان عزیز باقی بماند. همه لبنانی‌ها را به مقایسه میان تاریخ مقاومت و تاریخ طرف مقابل فرامی‌خوانم.

هواداران حزب‌الله و جنبش امل پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد طارق بیطار بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت کشته و شصت مجروح در پی داشت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیشب با تأکید بر اینکه برنامه حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، تأکید کرد، القوات با داعش و النصره در سوریه متحد شد و این حزب بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.