رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره سفر به روسیه گفت: موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث قرار گرفت، ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

نظرات ایران وروسیه درمورد تحولات افغانستان وقفقازجنوبی نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر موضوعات متعددی در دستور کار مذاکرات بود و گفتگوها به‌خوبی پیش رفته است.

وی افزود: در بعد مسائل دوجانبه روی برخی از موضوعات، از جمله اجرایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای جنگنده، بالگردهای رزمی و جت‌های آموزشی، تبادل تجربیات، آموزش نیروها مذاکرات بسیار مفیدی داشتیم.

باقری به مذاکرات سازنده روز گذشته با ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اشاره کرد و افزود: در این گفتگوها به طور خاص بر تداوم همکاری دو کشور در سوریه و ریشه کنی تروریسم به منظور بازگشت امنیت کامل به سوریه، موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.