۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 773627

شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۳ و شاخص فعلی با عدد ۱۱۸ هر دو در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۳ و شاخص فعلی با عدد ۱۱۸ هر دو در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید امروز تنها یک ایستگاه«سجاد» در سطح شهر مشهد کیفیت هوای قابل قبول دارد و سایر ایستگاه‌ها نیز در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروههای حساس گزارش شده‌اند؛ قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم و بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان است.

احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان از عوارض تنفس در هوای ناسالم است بنابراین توصیه شده افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.