طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۳۵۲ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۴۲ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر رسید.

 عبور شمار مبتلایان از ۲۴۲ میلیون نفر

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۴۲ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۱۹ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۱۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷۱ هزار و ۸۰۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۰۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۴۸ هزار و ۶۵۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۹۳۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۹۹۶ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۲ هزار و ۶۸۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۹۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۸۷۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۳ هزار و ۹۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۹۲، ۸ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۵۲، ۷ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۷۹، ۷ میلیون و ۹۶ هزار و ۴۳ و ۵ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۶۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۶۶ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۶۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۵ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۳۱، ۳۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۸ و ۲۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۸۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.