رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استان خراسان جنوبی اکنون جزء ۷ استان کشور است که روند افزایشی بیماری کرونا در آن مشاهده شده است، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر علی رغم تامین واکسن کافی در استان و همچنین تنوع انواع واکسن، میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کاهش پیدا کرده و از ظرفیت‌های مناسبی که در این زمینه تعبیه شده، استفاده نشده است.

افزایش روند کرونا در خراسان جنوبی / مردم تمایلی به واکسن زدن ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز به رسانه‌های گروهی گفت: متاسفانه از هفته گذشته شاهد  افزایش موارد مراجعه سرپایی و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان هستیم.

 وی با بیان اینکه این شرایط باعث شد تا استان خراسان جنوبی جزء ۷ استان کشور قرار بگیرد که روند افزایشی بیماری کرونا در آن مشاهده شده است، افزود: امیدواریم این شرایط تداوم نداشته باشد، اما از طرفی با توجه به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و همچنین خراسان جنوبی که در حوزه‌های مختلف بین ۴۵ تا ۴۶ درصد رسیده زنگ خطری برای همه ماست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اگر کماکان این روند ادامه داشته باشد و وضعیت رعایت پروتکل‌ها ارتقا پیدا نکند قطعا روند افزایشی ادامه خواهد داشت و در هفته‌های آینده شاهد شکل گیری پیک مجدد کرونا در سطح استان خواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: مطمئنا دو موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قوت از قبیل پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک و همچنین تکمیل پوشش واکسیناسیون در استان ما را برای گذر از این شرایط یاری خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر علی رغم تامین واکسن کافی در استان و همچنین تنوع انواع واکسن، میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کاهش پیدا کرده و از ظرفیت‌های مناسبی که در این زمینه تعبیه شده، استفاده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکید می‌کنم که باتوجه به اینکه طرح مدیریت هوشمند به زودی با بازگشایی مدارس در سطح کشور اجرایی خواهد شد، قطعا محدودیت‌هایی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده باشند اتفاق خواهد افتاد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: افرادی که هنوز واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند لازم است در اسرع وقت بدون نیاز به نوبت به مراکز تجمیعی و سلامت استان مراجعه کنند تا ایمنی جمعی در استان اتفاق افتد و شاهد پیک مجددی در سطح خراسان جنوبی نباشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.