بیانیه مشترک گسترش روابط حقوقی و قضایی ایران و عراق توسط وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و همتای عراقی امضا شد.

بیانیه مشترک گسترش روابط حقوقی و قضایی ایران و عراق امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، از وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی و سالار عبدالستار محمد وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بیانیه مشترک گسترش روابط حقوقی و قضایی دو کشور را امضا کردند.

این بیانیه در ادامه برنامه‌های سفر وزیر دادگستری عراق به ایران، در چهار بند و مبتنی بر اصل حسن نیت و با توجه به ضرورت تقویت روابط متقابل تنظیم و امضا شده است.

از مهمترین موارد مطرح شده در آن می‌توان به «گفت و گوهای منظم و دوره‌ای در قالب کمیته مشترک حقوقی با تاکید بر اجرای کارآمدتر موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور»، «تبادل تجربیات در زمینه حقوق بشر، مبارزه با فساد، حقوق کودک و...»، «انتقال محکومان و رفع موانع موجود دراین زمینه» و «تدوین پیش نویس موافقتنامه استرداد دارایی‌های ناشی از فساد» اشاره کرد.

وزیر دادگستری عراق روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه به تهران آمد. این سفر چهار روزه که در پاسخ به سفر سال گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس پیشین قوه قضاییه و علیرضا آوایی وزیر وقت دادگستری صورت می‌گیرد با هدف دیدار با وزیر دادگستری، مقامات عالی قوه قضاییه و بررسی راهکارهای گسترش و تعمیق روابط دو جانبه حقوقی و قضایی انجام می‌شود.

هم افزایی دو کشور در پیگیری پرونده شهید سلیمانی و شهید ابومهندس و زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج  از دیگر اهداف این سفر عنوان شده است.

هیات عراقی روز دوشنبه دیدارهایی با وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور داشت همچنین این هیات عراقی روز گذشته نیز با دادستان کل کشور، رئیس دیوان عالی کشور و معاون امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر دیدار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.