فرماندار زرندیه از بروز خسارت ۵ هزار میلیارد تومانی آتش سوزی گسترده در شرکت مواد غذایی طبیعت خبر داد.

خسارت ۵ هزار میلیاردی حریق در شرکت طبیعت زرندیه/تولید از آتش در امان ماند

به گزارش قدس آنلاین، سیامک سلیمانی با تشریح آخرین وضعیت آتش سوزی شرکت تولیدکننده موادغذایی طبیعت زرندیه که از بامداد امروز بوقوع پیوسته است، اظهار کرد: هم اکنون آتش سوزی تحت کنترل است ولی به دلیل نوع محصول هنوز اطفاء کامل صورت نگرفته و عوامل حاضر در محل مشغول لکه گیری و اطفاء کامل حریق هستند.

وی بیان کرد: یکی از عوامل فزآینده آتش سوزی باد غالبی بود که از اول صبح شاهد بودیم ولی طبق برآوردهای ما احتمالا تا ساعت ۱۶ الی ۱۷ اطفاء کامل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آتش‌سوزی این شرکت تلفات جانی نداشت، افزود: این سانحه دو مصدوم داشت که یک مصدوم به صورت سرپائی درمان و مصدوم دیگر به بیمارستان اعزام شد.

فرماندار زرندیه در خصوص علت وقوع حریق نیز گفت: گمانه‌زنی‌ها اتصال برق و مشکلات برقی را علت اصلی آتش سوزی می‌دانند اما تحقیقات و بررسی لازم برای دست یابی به علت دقیق سانحه ادامه دارد.

وی در خصوص برآورد اولیه خسارت وارده به این واحد تولیدی و صنعتی گفت: برآورد اولیه حاکی از آن است که خسارتی در حدود پنج هزار میلیارد تومان وارد شده است و در پی وقوع حریق حدود پنج هکتار از سالن‌های مسقف و سوله‌ها هم دچار آسیب شده و انبارها نیز از بین رفته است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه افزون بر ۶۰ درصد از فضای مسقف این واحد تولیدی در اثر وقوع آتش گسترده دچار آسیب شده است، افزود: با وجود حریق گسترده، خوشبختانه با تلاش آتش نشانان و نیروهای امدادی و مدیریت ستاد مدیریت بحران شهرستان از بروز خسارت به فرآیند تولید جلوگیری بعمل آمده و امیدواریم بزودی به چرخه تولید برگردد.

وی در خصوص اعلام مدیریت بحران استان مرکزی مبنی بر احتمال انجام عملیات امداد هوایی با توجه به شدت آتش سوزی برای اطفای حریق گفت: با توجه به اینکه حریق در فضای مسقف ایجاد شده نیازی به اطفای حریق از طریق عملیات امداد هوایی نیست و کارآیی نخواهد داشت اما در عین حال آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امدادی وجود دارد.

گفتنی است شرکت طبیعت زرندیه تولیدکننده روغن مایع و جامد خوراکی، رب گوجه و واحد بسته بندی چای است که در شهرک صنعتی مامونیه مرکز این شهرستان فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.