اظهارات اسکوچیچ و طارمی شکی را باقی نمی‌گذارد که تیم ملی در رختکن وحدت و همدلی لازم را ندارد و بازیکن و مربی یک صدا نیستند.

سمفونی ناموزون اسکوچیچ و طارمی/ آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حالا می‌توان به وضوح ادعا کرد که شایعات ماه‌های گذشته درباره اختلاف میان سرمربی تیم ملی و برخی از بازیکنان تیم ملی که به گفته شاهدان ماجرا به دو دسته تقسیم شده‌اند، صحت دارد و نمی‌توان به اتکای نتایج درخشان تیم ملی در بازی های گذشته، چشم‌ها را روی مشکلات بست و به پیش رفت چرا که دیر یا زود این اختلاف تیم ملی را از پای در خواهد آورد!

دراگان اسکوچیچ که مدتی است انتقاداتی به عملکرد تیمش از حیث مسائل فنی وجود دارد، چند روز قبل در گفت‌وگو با رسانه‌ در کشورش، برخلاف تعریف و تمجیدهای گذشته، بازیکنان ایرانی را فاقد توانایی تاکتیکی قلمداد کرد: «فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت».

بعد از این اظهارات، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی شاغل در پورتو که بیشترین گل‌های تیم ملی در دوران حضور اسکوچیچ را به ثمر رسانده، به طور علنی با انتشار توئیتی پاسخ اسکوچیچ را داد: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران».

این پاسخ مهدی طارمی را می‌توان مستقیما متوجه اسکوچیچ دانست چرا که او بازیکنان ایرانی را فاقد تاکتیک دانست و حالا طارمی می‌گوید مشکل را باید در جایی غیر از بازیکنان جست و جو کرد؛ شاید در میان کادرفنی تیم ملی که در ماه‌های گذشته از حیث مسائل فنی مورد انتقاد قرار گرفته و حتی فدراسیون فوتبال هم تمایلی به ادامه همکاری نداشت اما در نهایت با اسکوچیچ تا پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ادامه داد.

با این اظهارات هیچ شکی باقی نمی‌ماند که تیم ملی در رختکن وحدت و همدلی لازم را ندارد و بازیکن و مربی یک صدا نیستند و تیمی که در رختکن متحد نباشد، در زمین فوتبال شکست خواهد خورد و از پای در می‌آید.

*نقدی بر اسکوچیچ، طارمی و فدراسیون

مطمئنا به هر دو طرف این ماجرا نقدهایی وجود دارد. در کنار این دو نفر، نباید به نقش منفعل فدراسیون فوتبال هم اشاره کرد که نتوانسته اوضاع مناسبی و پر آرامشی را در تیم ملی حاکم کند.

دراگان اسکوچیچ به طور مستقیم بازیکنان ایرانی را زیر سوال برده است. او به جای اینکه سوال درباره کیفیت بازیکنان را به هر نحو دیگری که خدشه‌ای به اعتماد به نفس بازیکنانش در عموم جامعه نزند، جواب دهد، مستقیما آن‌ها را زیر سوال برده و گفت که توانایی تاکتیکی ندارند؛ این صحبت یعنی اینکه فوتبالیست‌های ایرانی که حداقل به باور خود در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست روی مباحث تاکتیکی نه تکنیکی برابر پرتغال خوب بازی کنند، فاقد ارزش تاکتیکی هستند. قطعا اشتباه اول را اسکوچیچ با گفتن این اظهارات انجام داده است.

پاسخ‌های مهدی طارمی هر چقدر هم به مذاق منتقدان خوش بیاید، خالی از اشکال نیست. اینکه مهاجم تیم ملی یا هر مربی باشگاهی پاسخ صحبت‌های سرمربی خود را به این شکل بدهد، مطمئنا با جرایم و تنبیه‌هایی در هر جای دنیا مواجه است. جواب مستقیم طارمی به اسکوچیچ، نشان دهنده وجود مشکلی فراتر از مسائل فنی است و در گذشته و حداقل در سالیان اخیر شاهد بودیم که این کنش و واکنش‌ها با چه تبعات سنگینی برای تیم و شخص بازیکن و مربی همراه بوده است.

فراتر از اسکوچیچ و طارمی باید به فدراسیون فوتبالی اشاره کرد که هیچ مدیریتی روی تیم ملی نداشته و نتوانسته رختکن پرستاره ایران را مدیریت کند. رئیس فدراسیونی که با ماجرای کنار گذاشتن اسکوچیچ به صورت علنی و در افکار عمومی و ادامه همکاری با او، به بازیکنان تیم ملی این جرات را می‌دهد که در فضای مجازی رودرروی سرمربی تیم ملی قرار بگیرد، نفر اول این جنجال بزرگ است.

انتخاب کریم باقری از سوی فدراسیون فوتبال برای مدیریت فضای رختکن، نخستین نشانه از نبود آرامش و وحدت فنی در تیم ملی است که با مدیریت اشتباه این فدراسیون، هیچ دردی را دوا نکرده و حالا این زخم کهنه سر باز کرده و باید دید تبعات آن برای تیم ملی در ادامه مسیر جام جهانی چه خواهد بود.

تا حالا موارد مختلفی وجود داشته که این قبیل اختلافات داخل تیم و نبود همدلی میان مربی و بازیکن، چطور با افت نتایج و شکست های مختلف همراه شده است. اکنون که تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به آرامش نیاز داشت، این اتفاق بزرگترین ضربه برای تیم رو به پیشرفت ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.