جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه اغوار در شمال کرانه باختری، تهدیدی برای موجودیت فلسطینیان در این منطقه است.

توسعه شهرک‌سازی در اغوار، تهدیدی برای موجودیت فلسطینیان است

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: حازم قاسم سخنگوی حماس در این بیانیه تصریح کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در اغوار، به معنی ادامه تجاوزات این رژیم علیه سرزمین و ملت فلسطین است و این رژیم موجودیت و هویت فلسطینیان را هدف قرار داده است.

قاسم اظهار کرد، طرح‌های شهرک‌سازی دشمن صهیونیستی در برابر پایداری ملت فلسطین در ذره ذره خاک این سرزمین و ادامه مبارزات مشروع آن برای بیرون راندن اشغالگران، به شکست کشیده خواهد شد.

وی همچنین اشاره کرد که توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری در حالی است که تشکیلات خودگردان همچنان بر پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده با دشمن صهیونیستی، همکاری امنیتی با آن و دیدار با مقامات و وزرای اسرائیلی اصرار دارد که این مساله سرپوشی برای ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی این رژیم خواهد بود.

لازم به ذکر است که روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" روز چهارشنبه فاش کرد که وزارت مسکن رژیم صهیونیستی درصدد اجرای طرحی برای افزایش جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه غور اردن است.

این روزنامه اشاره کرد که پیش‌نویس این طرح پس از تصویب بودجه در کنست، به دولت ارائه خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، هدف از اجرای این طرح، توسعه شهرک‌سازی برای صهیونیست‌ها در منطقه غور اردن خواهد بود.

دولت رژیم صهیونیستی قرار است ۹۰ میلیون شِکِل (۲۸ میلیون دلار) برای اجرای این طرح اختصاص دهد، کما اینکه بودجه‌ای نیز برای تقویت زیرساخت‌های مادی و اجتماعی در این شهرک‌ها اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.