وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در توسعه فرهنگی نگاه محوری به مسجد داشته باشیم، گفت: مسجدها محور همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اخلاقی، تربیتی و مذهبی هستند.

نگاه محوری به مساجد برای توسعه فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در همایش منادیان وحدت که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: این استان با پیشینه تاریخی خود یکی از مهمترین جلوه‌های مدنیت و فرهنگ در تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان با مردان، زنان و دلاورمردان روبرو هستیم که با قدرت، ایمان، عشق به ایران عزیز و اسلام با تقرب به آموزه‌های الهی مظهر وحدت ملی را به نمایش گذاشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشت که در راه توسعه اقتصادی مردم قرار دارد تلاش برای پیشرفت فرهنگی است.

اسماعیلی تصریح کرد: فرهنگ در اندیشه انقلاب ما زیربنا، و اقتصاد و لوازم توسعه مادی ابزارهایی برای تأمین الگوهای فرهنگی است.

وی بیان کرد: حکومت اسلامی برای این تشکیل می‌شود که مردم را به سعادت دنیا و آخرت برساند و همه بزرگان و اندیشه‌ورزان نگاهشان به سیاست استفاده از امکانات مادی برای این سعادت مردم در دنیا و آخرت است که این مهم در مقابل تفکری قرار می‌گیرد که حکومت را برای مسائل رفاهی مردم ترجمه می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر داعیه برقراری حکومت دینی داریم این مهم جز با تلاش برای سعادت دنیا و آخرت مردم جامعه محقق نمی‌شود بنابراین این هدف متعالی نباید بر اساس فشارها و مشکلات گم شود زیرا اگر گم شود فصل متمایز حکومت دینی و سکولاریزم از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب باید جا پای پیامبر اکرم (ص) بگذارد و به این اسوه حسنه اقتدا کند تا مسیر پر چالش دنیای امروز را پشت سر بگذارد گفت: مسجد در کانون توجهات جامعه دینی است اگر امروز دولت مردمی ادعای بازگشت ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارد این مهم به مسجد برمی‌گردد.

اسماعیلی بیان کرد: در دولت مردمی توجه داریم که تمرکز بر توسعه منابع انسانی بگذاریم، در واقع ما در سیستان و بلوچستان باید برای چهار سال آینده برنامه و اقدام داشته و مشخص کنیم به کجا باید برویم و چه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان با محوریت شورای فرهنگ عمومی و استفاده از دیدگاه‌های وحدت‌آفرینی علما در کنار هم بایستی ظرف چند ماه آینده برنامه اجرایی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر استان ارائه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در توسعه فرهنگی نگاه محوری به مسجد داشته و در این مکان به دنبال تحقق اهداف فرهنگی و هنری باشیم تاکید کرد: مسجدها محور همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اخلاقی، تربیتی و مذهبی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های روشنی برای رشد فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم گفت: افتخار همه مسلمان مودت اهل بیت است و توجه ویژه به آموزه‌های قرآنی و اهل بیت محور وحدت در جهان اسلام است و به نحو شایسته در این استان ظهور و بروز یافته است.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.