نشست کمیته هماهنگی هواشناسی- آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) روز دوشنبه آینده (سوم آبان) به ریاست رییس سازمان هواشناسی ایران و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری نشست کمیته هماهنگی هواشناسی- آبشناسی دریای خزر در هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بیست و پنجمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی- آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) در روز دوشنبه سوم آبان‌ماه (برابر با ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱) به‌صورت مجازی در سازمان هواشناسی کشور به ریاست «سحر تاجبخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور مقام‌های کشورهای حاشیه خزر از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه فدراتیو، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان خواهد بود.

از جمله محورهایی که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت می‌توان به بررسی نوسانات تراز آب دریای خزر، بررسی شرایط اقلیمی جنوب دریای خزر، تبادل اطلاعات و داده‌های سواحل خزر برای تهیه کاتالوگ آب و هواشناسی و همکاری با کنوانسیون تهران در راستای توسعه پایدار کشورهای دریای خزر، اشاره کرد.

برپایه این گزارش، پس از پایان این نشست کنفرانس تغییر اقلیم دریای خزر به مدت ۲ روز با ریاست تاجبخش برگزار خواهد شد که در آن مقاله‌های محققان مختلف از کشورهای حاشیه دریای خزر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.