جنگ بر سر پول در فوتبال همیشه حرف اول و آخر را می‌زند، اما در فوتبال ایران معمولاً فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با نگاه بالا به پایین در اندیشه افزایش درآمدهای خود از این حوزه هستند و همواره باشگاه‌ها قربانی منفعت‌طلبی‌ها شده‌اند!

جنگ تبلیغاتی بالا گرفت

با وجود این، مصطفی آجورلو مدیرعامل جدید استقلال برای برهم زدن این بازی پیش از شروع بازی نخست تیمش به سرپرست سازمان لیگ نامه زد که باشگاه استقلال خواهان استفاده از امتیاز تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی‌اش است. بهاروند هیچ واکنشی به این پیشنهاد نداشت، اما صادق درودگر که این روزها فعالیت‌های اقتصادی سازمان لیگ را انجام می‌دهد، در واکنش به این موضوع مدعی شد کارگزار باشگاه استقلال قادر به پرداخت این مبلغ نیست ولی اگر فدراسیون فوتبال قصد دارد تبلیغات محیطی خود را به این شرکت واگذار کند باید ضمانت‌نامه بانکی ارائه دهد!

این جمله جنجال بزرگی در میان هواداران استقلال به راه انداخت به‌ویژه وقتی مشخص شد درودگر تأکید دارد این شرکت اگر بناست در این حوزه فعالیت کند به جای عقد قرارداد با استقلال بهتر است بیاید با سازمان لیگ قرارداد امضا کند.

مخالفت سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موجب شده تا ۱۰ میلیارد از قرارداد این باشگاه با اسپانسر جدیدش کسر شود. اما سؤال اینجاست چرا سازمان لیگ با چنین مقوله‌ای مخالفت دارد؟ نگرانی بزرگ سازمان لیگ از دست دادن یکی از منابع درآمدی خود در حوزه فوتبال است، چون اگر استقلال این حرکت را آغاز کند، بالطبع سایر باشگاه‌ها هم به فکر کسب این درآمد می‌شوند و کار از حوزه سازمان لیگ خارج خواهد شد.

از طرفی آن‌ها پیش از شروع فصل کل تبلیغات محیطی را با رقم ۱۸۰ میلیارد تومان به فروش گذاشتند اما کسی این پیشنهاد را نپذیرفت به همین دلیل آن‌ها در تلاش‌اند با سنگ‌اندازی در مسیر استقلال به نوعی همچنان زمام امور را در دست داشته باشند تا بتوانند از منافع مالی این حوزه بهره‌مند شوند.

اما ماجرا وقتی جنجالی‌تر شود که خبر می‌رسد سایر باشگاه‌ها نیز از این طرح استقبال کردند و معتقدند باید این امتیاز در اختیار آن‌ها قرار داشته باشد تا مستقیم به درآمدها دسترسی داشته باشند. عدم شفاف‌سازی کامل از سوی سازمان لیگ در طول فصول گذشته مهم‌ترین عامل مخالفت باشگاه‌ها با ادامه روند کنونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.