۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 773949

چرا کارت ویزیت؟

رپرتاژ آگهی

با توجه به خدمات متنوع کسب و کارها، محیط و بازاری رقابتی بین آنها به وجود آمده است. از همین رو همه کسب و کارها برای معرفی، توسعه و بهبود خدماتشان به روش‌های بازاریابی مختلف از جمله چاپ کارت ویزیت متوسل می‌شوند.

چرا کارت ویزیت؟

از آنجا که کارت ویزیت دارای اطلاعات تماس مهم یک کمپانی و همه کسب و کارها است، افراد بازاریاب از این روش به عنوان ابزاری بسیار کاربردی و موثر برای جلب مشتری استفاده می‌کنند. ممکن است از خود بپرسید با وجود تمام پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی و شیوه‌های نوین بازاریابی چرا کارت ویزیت؟ در واقع کارت ویزیت‌ با طراحی شیک و گیرا به سرعت روی گیرندگان تاثیر می‌گذارد و نظر آنها را جلب می‌نماید. کارت‌های ویزیت کاربردها و روش‌های چاپ مختلفی دارند. در این مقاله توضیح می‌دهیم چرا کارت ویزیت هنوز در بازاریابی اهمیت دارد.

درباره چاپ کارت ویزیت

بازاریابی با کارت‌ ویزیت قدمت بسیاری دارد. روی این کارت‌ها اطلاعات مهمی مانند: نام برند، شماره تماس، سایر راه‌های تماس، خدمات ارائه شده، آدرس و ...را چاپ می‌کنند. می‌توان کارت ویزیت را یک تمرین تجاری دانست که برای پیروزی در رقابت باید به درست‌ترین و بهترین شیوه ممکن انجام شود. هنگام طراحی کارت ویزیت نباید فقط به اطلاعات تماس، آدرس ایمیل، آدرس سایت و … توجه کرد. کارت ویزیت استراتژی هوشمندانه است که با طراحی مناسب می‌تواند به جای صاحب کسب و کار صحبت و برند را معرفی نماید. به عبارت دیگر اگر تمامی عناصر روی کارت و برچسب مانند رنگ، فونت حروف، لوگو، برجستگی کارت و … به درستی و متناسب با نوع تجارت انتخاب شوند، روی ذهنیت افراد نسبت به کار و خدمات شما اثر مثبتی خواهند گذاشت. بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۲٪ از افراد گیرنده کارت ویزیت با توجه به کیفیت و طرح آن جلب می‌شوند.

کاملا واضح است که در صورت استفاده از  کارت ویزیت با طراحی نا مطلوب  کسب و کار شما رونق نمی‌گیرد. برای مثال اگر کاغذ مورد استفاده در کارت اندازه، ضخامت و طراحی مناسبی نداشته باشد تعداد زیادی از مشتریان را از دست می‌دهید.

کاغذهای مورد استفاده در کارت ویزیت

بر اساس تحقیقات انجام شده جنس کاغذ مورد استفاده در کارت ویزیت برای معرفی برند تاثیر بسیار زیادی دارند. استفاده از کاغذهای با کیفیت و مناسب افراد را به خرید از شما ترغیب می‌کند. اگر همیشه به یاد داشته باشید که چاپ کارت ویزیت سرمایه گذاری روی تجارت شما و در نتیجه سوددهی شماست، قطعا کاغذهایی با کیفیت و مرغوب را انتخاب می‌نمایید. زیرا اگر افراد از کارت ویزیت شما خوششان نیاید آن را دور می‌اندازند که این خود به معنی هدر دادن وقت و پول شما است. در نتیجه کاغذ را متناسب با تجارت خود انتخاب نمایید. در ادامه انواع کاغذهای مورد استفاده در کارت ویزیت را معرفی می‌کنیم.

· کاغذ گلاسه فوق ضخیم C۲۵ با ضخامت ۱۶ اینچ. بهترین انتخاب برای مشاغل جدید

· کاغذ سلفون گلاسه C۲۵ با ضخامت ۱۴ اینچ. گلاسه براق و مناسب اکثر مشاغل

· کاغذ سلفون گلاسه C۱S با ضخامت اینچ. گلاسه یک روی براق، مناسب مشاغلی که نیاز به نوشتن برخی موارد پشت کارت دارند.

· کاغذ سلفون مات با ضخامت ۱۳ اینچ. برای مشاغل لوکس

· کاغذ مخملی با ضخامت ۱۵ اینچ. عالی برای مشاغل لاکچری

· کاغذ کاملا بازیافتی سلفون مات دارای ضخامت ۱۳ اینچ. مناسب دوستداران طبیعت

· کاغذ کتانی سفید طبیعی یا برجسته. مناسب برای مشاغل کلاسیک و شیک

روش‌های چاپ کارت ویزیت در چاپ بازار

اگرچه افراد زیادی گمان می‌کنند در چاپ کارت ویزیت محدودیت و تنوع کمی وجود دارد اما از طریق روش‌های مختلفی می‌توان کارت‌ها را چاپ کرد. تنوع موجود در چاپ کارت ویزیت پاسخی قانع کننده برای سوال «چرا کارت ویزیت؟» است. چاپ بازار با بهره گیری از طراحان با تجربه و متبحر تمامی محصولات خود (کارت ویزیت، تراکت، برچسب و ...) را با متنوع‌ترین طراحی، با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. در ادامه روش‌های چاپ کارت ویزیت در چاپ بازار را بررسی می‌کنیم.

کارت ویزیت لمینت براق

این روزها استفاده از کارت ویزیت لمینت براق بسیار افزایش داشته است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کارت استحکام آن است. زیرا در برابر تاخوردگی و آسیب دیدن بسیار مقاوم هستند و دارای طول عمر و دوام بالایی می‌باشند. کارت ویزیت لمینت براق در ابعاد ۵*۵ و ۶*۹ سانتی‌متر تولید می‌شوند. کاغذ مورد استفاده در این کارت از گلاسه ۳۰۰ گرمی و روکش از جنس سلفون میکرون بالا می‌باشد.

کارت ویزیت سلفون مخملی

کارت ویزیت سلفون مخملی مانند سلفون دارای ویژگی‌هایی از قبیل مقاومت بسیار بالا در برابر پاره شدن، بازتاب کم نور و … دارد. این کارت علاوه بر زیبایی چشمگیر حالت مخملی دارد. هنگام در دست گرفتن این کارت‌های لطیف احساسی خاص و لذت بخش خواهید داشت. کارت ویزیت سلفون مخملی دارای طراحی منحصر به فرد و لوکس است که در رنگ‌های مختلف و کلاسیک در دسترس می‌باشند.

کارت ویزیت سلفون براق

در مقایسه با سایر کارت‌ها، کارت ویزیت سلفون براق قیمت مناسب‌تر و اقتصادی دارد. همین قیمت اقتصادی این کارت را برای چاپ در تیراژهای بالا مناسب ساخته است. کارت ویزیت سلفون براق به صورت یک رو/ دورو در ابعاد ۵*۹ چاپ می‌شود. همانطور که اسم این چاپ مشخص است روی این کارت ویزیت با سلفون براق پوشش داده می‌شود. این روکش نتها باعث ایجاد رویه‌ای براق می‌شود بلکه مانع پاره شدن آن نیز می‌شود.

کارت ویزیت سلفون مات

کارت ویزیت سلفون مات به دلیل پوشیده شدن با سلفون مات دارای سطحی کاملا مات است. یکی از مزیت این کارت داشتن قیمت ارزان و مقرون به صرفه است. کارت ویزیت سلفون مات نیز مانند نمونه براق آن به صورت یک رو یا دورو در ابعاد ۵*۹ به چاپ می‌رسد.

کارت ویزیت گلاسه

کارت ویزیت گلاسه از کاغذ گلاسه و با ابعاد و انواع مختلف چاپ می‌شوند. می‌توان کارت ویزیت گلاسه را روکش‌های متفاوتی مانند لمینت یا سلفون پوشاند. این پوشش‌ها کارت را در برابر گرما، نور، تماس دست و … مقاوم می‌سازد. در نتیجه کارت ویزیت گلاسه روکش دار علاوه بر زیبایی، ماندگاری بالایی نیز دارد. کارت ویزیت گلاسه سلفونی نسبت به کارت ویزیت گلاسه لمینتی منعطف‌تر است و تحت هر شرایطی شکسته نمی‌شود.

کاربرد کارت ویزیت برای کسب و کار

کارت ویزیت یک ابزار بازاریابی و تبلیغات بسیار قدرتمند است. با استفاده از این روش مارکتینگ می‌توانید برند خود را بصورت گسترده معرفی کنید و مشتریان وفاداری جذب نمایید. کارت ویزیت یکی از اجزا جدایی ناپذیر در جلسات، نمایشگاه‌ها و ملاقات‌های رسمی می‌باشد. اگر از اصول و الگوهای بین المللی در طراحی و چاپ کارت ویزیت استفاده شود، می‌تواند یک روش بازاریابی در سطح جهانی باشد. در نتیجه در معرفی برند، خدمات، تخصص خود موفق شده‌اید.

نتیجه گیری

استفاده از کارت ویزیت برای رواج و رونق هر کسب و کاری ضروری است. بنابراین باید هنگام انتخاب و چاپ کارت ویزیت به نکاتی مانند کیفیت کاغذ، نوع چاپ، سایز فونت و … بسیار توجه کرد. باید کارتی را انتخاب نمایید که متناسب با تجارت شما باشد. امیدواریم پاسخ سوال «چرا کارت ویزیت؟» را دریافت کرده باشید. توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهتر کارت ویزیت با طراحان حرفه‌ایی ما در گروه chapbazar.com تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.