سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سود سالیانه شستا از پنجم آبان ماه توسط سامانه سجام به حساب سهام‌داران واریز می‌شود.

سود شستا از ۵ آبان به حساب سهام‌داران واریز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی اظهار داشت: سود سهام مصوب سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام)، از ۱۴۰۰/۸/۵ تا ۱۴۰۰/۸/۹ به تدریج پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) و تصمیم گیری درباره سود قابل تقسیم، روند واریز سود به حساب سهام‌داران مطابق با روال جاری و از طریق سجام انجام می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: براساس گزارش حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی انجام شده توسط سازمان حسابرسی و مطابق با صورت‌های تأیید شده سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ سود خالص شستا ۳۱ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و سود پایه هر سهم ۲۱۹۹ ریال است.

موسوی خاطرنشان کرد: سهامداران حقیقی فاقد کد سجام نیز می توانند از ۱۵ آذر سال جاری با مراجعه به شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور با ارائه اصل کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام خود، اقدام کنند.

به گفته وی، پرداخت سود سهامداران حقوقی، صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری نیز از ۱۴۰۰/۸/۵ از طریق واریز به حساب بانکی اعلام شده به این شرکت از طریق مکاتبات رسمی انجام خواهد شد.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.