حسین دارابی فیلم سینمایی «صورت فلکی» را در سکوت خبری و با حضور بازیگرانی نظیر بهروز شعیبی و مریلا زارعی کلید زده است.

کارگردان «مصلحت» فیلم جدیدش را کلید زد/ ساخت «صورت فلکی» با حضور مریلا زارعی و بهروز شعیبی

به گزارش قدس آنلاین، حسین دارابی پس از آنکه سال گذشته با فیلم سینمایی «مصلحت» نخستین تجربه کارگردانی فیلم سینمایی خود را پشت سر گذاشت و توانست در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند، اکنون در تدارک ساخت دومین فیلم سینمایی خود است.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «صورتِ فلکی» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که از مدتی پیش با دریافت پروانه ساخت، مقدمات تولید خود را پشت سر گذاشت، به تازگی و در سکوت خبری در تهران کلید خورده است.

دارابی سال گذشته در اولین اثر سینمایی خود یعنی «مصلحت»، سراغ یک سوژه سیاسی رفت و به‌ عنوان‌ یک کارگردان اولی به خوبی توانست از پس قصه‌پردازی و طراحی شخصیت‌های فیلم برآید. اکنون پیش بینی می‌شود «صورت فلکی» نیز همچون اثر قبلی این کارگردان، به سوژه‌ای خاص و ملتهب پرداخته باشد.

هنوز اطلاعات رسمی از داستان این فیلم منتشر نشده است، اما گفته می‌شود «صورتِ فلکی» مضمونی اجتماعی دارد و احسان ثقفی نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته است. نویسنده‌ای که در اثر قبلی این کارگردان نیز او را همراهی کرده است.

تاکنون حضور مریلا زارعی و بهروز شعیبی به عنوان زوج اصلی فیلم در «صورت فلکی» قطعی شده است. این دو بازیگر پیش از این در فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی کیا تجربه همکاری مشترک داشته‌اند که البته هیچگاه به نمایش درنیامد. در ادامه بازیگران مطرح دیگری به گروه تولید اضافه خواهند شد.

احتمالا نخستین نمایش این فیلم کنجکاوی‌برانگیز در چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود و باید دید تا چه میزان می‌تواند نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

دارابی سال گذشته توانست برای فیلم «مصلحت» ضمن کاندیداتوری سیمرغ بلورین در ۷ رشته جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی اول را دریافت کند. قصه «مصلحت» با اشاراتی کوتاه و متصل به وقایع تاریخی، در سال‌های ابتدایی انقلاب روایت می‌شد، اما حرف فیلم مختص آن سال‌ها نبود. بن‌مایه فیلم، نقد خوانش‌های نادرست از مصلحت‌گرایی بود. هرچند هنوز این فیلم فرصت اکران عمومی پیدا نکرده است، اما دارابی نشان داد نسبت‌ به نقد برخی مرام‌های سیاسی و تاثیر آن بر سلوک مسئولان ایرانی بعد از انقلاب، خیلی صریح و بی‌پرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.