مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید۱۹ گفت: بیش از ۷۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۷۷درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال یک برنامه و سیاست در راستای سلامت دانش‌آموزان است و در استان ۷۵هزار دانش‌آموز در رده سنی ۱۲تا ۱۸سال قرار دارند.

به گفته وی، با آغاز طرح بازگشایی مدارس دانش‌آموزانی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند هر هفته ۲ بار تست کرونا بدهند و سلامتی خودشان را به مدرسه اعلام کند و هر چه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان علاوه بر مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی، پایگاه‌های تجمیعی ویژه دانش‌آموزان در محل هنرستان شهید حقیقی و هنرستان کوثر در شهرکرد و درمانگاه فرهنگیان بروجن همه روزه آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به دانش‌آموزان است.

قائدامینی افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیاز به دریافت تعهدنامه از والدین یا دانش‌آموزان نیست و گرفتن هرگونه تعهدنامه از والدین تخلف است و باید به ادارات آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شود.

وی به تشکیل کمیته سلامت در مدارس اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس بر عهده کمیته سلامت مدرسه است و برنامه حضور دانش‌آموزان در مدارس مختلف با همدیگر متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۸۴درصد فرهنگیان استان نیز واکسینه شدند.

۱۴۷ مدرسه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری زیر ۱۰ دانش‌آموز دارند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به پراکندگی روستاها گفت:هم‌اکنون ۱۴۷ مدرسه استان زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند و یک معلم به عنوان مدیر آموزگار کار آموزش این مدارس را در قالب کلاس‌های چند پایه برعهده دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون مدارس متوسطه اول و دوم در برخی مناطق روستایی استان فعال نیست و دانش‌آموزان باید به روستاهای دیگر برای حضور در کلاس بروند که برای حمایت از خانواده این دانش‌آموزان کمک‌های حمایتی در قابل پرداخت کمک هزینه سرویس مدرسه پرداخت می‌شود.

به گفته وی، خرید لباس فرم مدرسه برای دانش‌آموزان میان پایه اجباری نیست و فقط دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی ، دهم و هفتم باید لباس فرم مدرسه تهیه کنند.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی ۱۶ هزار معلم، کار آموزش  ۲۲۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.