نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تعداد شهدا و فوتی‌های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقلی بوده و کم‌تر از انگشتان ۲ دست است اما در پیک اول، دوم و سوم متأسفانه تعداد جان‌باختگان بالای ۲۰۰ نفر بود.

 کاهش ۹۵ درصدی تعداد شهدای کادردرمان در پیک پنجم کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  درباره واکسن دانش‌آموزی و دغدغه خانواده‌ها اظهار داشت: واکسن دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال هم‌اکنون شروع شده است ضمن اینکه واکسن دانش‌آموزان تا ۱۲ سال هم به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: با به کار بردن عبارت «واکسن اجباری» موافق نیستم؛ ولی اینکه مردم بدانند  تزریق واکسن چه فواید و مزیت‌هایی دارد باعث خواهد شد آنها عطش تزریق واکسن داشته باشند. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  بیشترین بسترهای‌ ما مربوط به سنین ۶۰ سال به بالا بود و بیشترین تلفات هم در همین سنین بود. در پیک پنجم کرونا مرگ و میرها بعد از واکسیناسیون عمومی کاهش پیدا کرد که علت آن واکسینه شدن این سنین بود.

پاک‌مهر گفت: در پیک‌های اول، دوم و سوم کادر بهداشت و درمان کشور واکسینه نبودند و به همین دلیل میزان ابتلای آنان و جانباختگان آنها هم بالا بود؛ تعداد شهدای کادر بهداشت و درمان در پیک‌های اول تا چهارم کاملاً مشخص است اما این تعداد در پیک پنجم کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی افزود: تعداد شهدا و فوتی‌های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقل بوده و بنابه آماری که در اختیارم هست کمتر از انگشتان دو دست است اما در پیک اول، دوم و سوم میزان جانباختگان بالای ۲۰۰ نفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر اطلاع‌رسانی و شفافیت به جامعه درباره واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد و آنها مطلع شوند که اثر واکسیناسیون تا چه میزان در جامعه مؤثر است خود آنها تشویق به تزریق واکسن خواهند شد و در همین راستا واکسن دانش‌آموزی هم می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.