مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه طبق آیات و روایات وحدت مسلمانان از واجبات دین مبین اسلام است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی وحدت امت اسلامی استراتژی است نه تاکتیک.

 وحدت در نظام جمهوری اسلامی استراتژی است نه تاکتیک

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا "عبدالسلام کریمی" در اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن همایش‌های صدا و سیما اظهار کرد: ان‌شالله هفته وحدت منحصر به یک هفته نباشد و به هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها تسری پیدا کند و به مثابه امری دائمی به آن بنگریم و همه  عمر ما در سایه وحدت و ترقی و تعالی این مفهوم سپری شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق آیات و روایات وحدت مسلمانان از واجبات دین مبین اسلام است، افزود: وحدت از نظر نظام جمهوری اسلامی ما یک استراتژی است نه تاکیتک. به قول رییس جمهوری محترم،  شیعه و سنی دوتا نیستند بلکه یک نفس واحدند.

کریمی خاطرنشان کرد: ۵ مذهب مدون جهان اسلام مانند پنج انگشت یک دست هستند که از یک خون و ریشه ارتزاق می‌کنند. ریشه همه مذاهب پنجگانه اسلام یکی است و اختلاف در شاخ و برگ و استنباط‌ها است. هرچه انگشتان از هم دورتر شوند هم مسیر دورتر و شکننده‌تر خواهند شد. لذا باید در مقابل دشمنان به هم نزدیک و تبدیل به مشت شوند.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در بیان راهکارهای وحدت امت اسلامی گفت: باید قرآن و سنت را مبنا قرار دهیم و به مراجع مراجعه کنیم. مراجع ما چگونه بودند؟ امام جعفر صادق (ع)، امام ابوحنیفه، امام مالک، امام شافعی و امام احمد حنبل چگونه بودند، ما هم مانند آنها باشیم. با احترام و بدون اهانت به هم تابع رفتار و سیره آنها باشیم.

وی افزود: بذرهای اختلاف را بخشکانیم و بر مشترکات تاکید کنیم. مشترکات آنقدر زیاد است که سال‌ها طول می‌کشد تا آنها را عملیاتی کنیم ولی اختصاصات ویژه هر مذهب را به رسمیت بشناسیم.

کریمی با بیان اینکه در دین ما توحید و رسول مشخص است، بیان کرد: اما اولی الامر دکتر وهبه زحیلی مولف کتاب "تفسیر المنیر فی العقیدة و الشریعة و المنهج"، ذیل آیه «أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» می‌فرماید همه علما متفق‌القولند که اوالامر یا حکام و امرای کشورهای اسلامی هستند یا علما.

وی در ادامه همین بخش از سخنان خود مصداق و نماد آیه «أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» در نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر که هم مصداق علما و هم حاکم اسلامی باشد، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این عصر رافع اختلافات بین امت اسلام و عامل اقتدار مملکت ایران است و اطاعت ایشان واجب است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.