رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث سومین بیمارستان نیشابور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این بیمارستان علاوه بر جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی یک زیرساخت استراتژیک برای استمرار آموزش پزشکی خواهد بود.

احداث سومین بیمارستان نیشابور ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد عنوان کرد: احداث بیمارستان سوم نیشابور که یک بیمارستان درمانی و آموزشی است، با ۱۵ هزار متر مربع زیربنا و ظرفیت ۱۷۵ تخت از اسفند ۱۳۹۴ آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف از راه‌اندازی سومین بیمارستان نیشابور افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و جبران کمبودهایی است که در این زمینه وجود دارد. با راه‌اندازی این بیمارستان و با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی در شهرستان به میانگین کشوری برخورداری از تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت نیشابور دست پیدا خواهیم کرد.

عظیمی نژاد افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی است، با احداث آن ضمن جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی یک زیرساخت استراتژیک برای استمرار آموزش پزشکی نیز در شهرستان فراهم خواهد شد. همچنین این بیمارستان ظرفیتی برای حرکت به سمت ایجاد دوره‌های رزیدنتی و تخصصی پزشکی در آینده‌ای نزدیک به حساب می‌آید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان سوم این شهرستان برای حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد، گفت: چنانچه به لحاظ اعتبارات دچار کمبود نشویم، پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان در دهه‌ فجر سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی در رابطه با سایر پروژه‌هایی که در حوزه سلامت در نیشابور در حال اجراست، گفت: پروژه‌های دیگری که در حوزه سلامت در حال پیگیری و یا اجراست، بسیار گسترده است. از جمله مهمترین این پروژه‌ها احداث ساختمان هفت طبقه توسعه اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور است که با مشارکت خیران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی اتاق‌های عمل بیمارستان ۲۲ بهمن از دیگر پروژه‌های حوزه سلامت نیشابور است که طی آن قرار است چهار اتاق عمل استاندارد و دانشگاهی در این بیمارستان ایجاد شود. همچنین پیگیری اخذ مجوز احداث بیمارستان جامع زنان به ظرفیت ۲۵۰ تخت هم در دستور کار است که این بیمارستان قرینه‌ بیمارستان سوم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.