نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای یادآوری برادری و اخوت در جهان اسلام است و نیز می توان در این هفته مشترکات جهان اسلام که تعداد آنها بی نهایت می باشد را بازخوانی کرد.

مشترکات شیعه و سنی بازخوانی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، شنبه شب در جشن ولادت رسول اکرم (ص) که در شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به صورت شبانه روزی به دنبال فتنه انگیزی در بلاد مسلمین است، لذا باید جهان اسلام هوشیارانه عمل کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان با استفاده از روایت هایی که درباره سالروز ولادت رسول اکرم در مذهب اهل سنت و مذهب  تشیع وجود دارد، به دنبال پیاده کردن نقشه پلیدش یعنی تفرقه بود که امام خمینی (ره) با درایت حکیمانه مانع از این کار شد و هفته وحدت را بنیان نهاد.

استاد حوزه  بیان داشت: هفته وحدت بهترین فرصت برای یادآوری برادری و اخوت در جهان اسلام است و نیز می توان در این هفته مشترکات جهان اسلام که تعداد آنها بی نهایت می باشد را بازخوانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت علیهم السلام دو میراث جاودان رسول اکرم (ص) برای مسلمان و کل عالم بشریت است، گفت: از نسل پیامبر اهل اطهار علیهم السلام راه ایشان را دنبال کردند بنابراین امروز باید زندگی این امامان را الگوی خود قرار دهیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آشنایی با سیره اهل بیت علیهم السلام باعث می شود مرگ برای ما امری سخت نباشد زیرا امام حسین (ع) در صحرای کربلا همچنان که مرگ را می دیدند، اما حاضر نشدند که محبت خداوند و سعادت واقعی را از دست بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که زندگی ما با تاسی از قرآن که یادگار و حجت رسول اکرم (ص) است، همراه شود زیرا سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو این مهم است.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.